یک ویژگی مثبت دیگری که «پژو ۴۰۷» دارا می باشد مسئله نیامدن سروصدا به درون کابین خودرو می باشد یعنی باید گفت که میزان ورود صدا به درون کابین خیلی کم می باشد و تنها در مواقعی که خودرو وارد دورهای موتور بالا می شود مقداری صدا در درون کابین شنیده می شود که این هم یک امر عادی است . در هنگا م خرید موتور دقت نمائید که سطح پیستون موتورهای تراکم پایین به میزان یک میلیمتر تورفتگی دارند، می باشد. البته پیستون موتورهای مدل ۹۹ به بعد دارای برجستگی بسیار جزئی هستند که هدف از آن افزایش تراکم از ۸/۸ به ۰/۹ بوده است ولی این مساله در هنگام انتخاب موتور اهمیت زیادی ندارد. داشبورد هماهنگی بالایی داشته و کنترل ادوات دارای موقعیت های در دسترس هستند. به لطف بهره گیری از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک که میراثی از DS افسانه ای است، زانتیا به خوبی ضربات موجود در مسیر را جذب کرده و سواری نرمی را ارایه می کند؛ در عین حال هندلینگ و فرمان پذیری آن نیز بسیار خوب بوده و بر روی جاده بسیار پایدار احساس می شود. اما نکتهی بعدی در مورد سیستم تعلیق است که از نوع هیدروپنوماتیک میباشد که این نوع سیستم تعلیق خوب عمل کرده و خودرو در برابر ناهمواریهای سطح مسیر عکسالعمل خوبی از خود نشان میدهد و کمتر ضربات جاده را به اتاق و سرنشینان وارد میکند و باعث می شود که زانتیا کیفیت سواری خوبی داشته باشد.

تقویت هر دو نوع موتور با استفاده از میل سوپاپ های مناسب، کاربراتورهای Weber و پیستونهای تراکم بالا به سادگی مسیر است و در مورد موتور B۶ و BP می توان به بازده بترتیب ۱۳۰ و ۱۶۰ اسب بخار دست یافت. هدف از این تغییرات آماده سازی بلوک B۶ برای پذیرش سیستم توربو شارژر بود لذا می توان اطمینان داشت که موتور B۶ معمولی (بدون توربو شارژر) اصطلاحا Over Design شده است یعنی اینکه قطعات آن بیش از استحکام مورد نیاز تقویت شده اند درست مثل اینکه در ساختمانهایی که به تیرآهن ۱۸ نیاز دارد از تیرآهن ۲۲ استفاده کنیم. خرابی سنسور های دمای آب، دمای هوا ، فشار هوا ، اکسیژن و نشتی بیش از حد انژکتورها و خرابی رگلاتور تنظیم فشار سوخت نیز از عوامل ایجاد ناک میباشند . موتورهای B۶ بسته به نوع گیربکس دستی یا اتوماتیک در دو مدل با تراکم و توان مختلف عرضه می شد .نوع قویتر که برای خودروهای گیربکس دستی در نظر گرفته شده بود ۱۱۶ اسب بخار قدرت داشت نوع دوم که تراکم آن از ۹.۴ به ۹ کاهش یافته برای خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک در نظر گرفته شده و علاوه بر تراکم کمتر دارای میل سوپاپ با زاویه کمتری می باشد و فقط ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید.ضمنا توجه داشته باشید که موتور B۶ با سیستم توربو نیز عرضه شده است .

با توجه به اینکه اکثر موتورهای وارداتی از بازار ژاپن به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر و سپس به ایران وارد می گردد می توان موتور BP-۴W را بواسطه علامتA ۵ که روی میل سوپاپ موتورهای سفارش ژاپن حک شده تشخیص داد. متاسفانه سیستم های انژکتور این نوع موتور در هنگام نصب جای خود را به کاربراتورهای Weber می دهد. در سال ۱۹۹۹ نوع جدیدی از موتور BP عرضه گشت که BP-۴W نام دارد و ترا کم آن ۵/۹ افزایش یافته است. این نوع موتور موتور زانتیا نادرو کمیاب است. پژو پارس نیز با تجهیز به این موتور، وارد بازار شد. ما تو صفحه مقایسه تندر با سمندlx با آقای مک میسل بر سر اینکه ۴۰۵ ۲۰۰۰cc بهتره یا پارس ELX 16سوپاپ ( موتور زانتیا )بحث مون شد… اساس موتور ۴۰۷ با زانتیا مشترک بوده ولی در مواردی بهیته سازی شده تا آلایندگی آن بسیار کاهش یافته و نحوه ارسال قدرت اندکی بهبود یابد. این مجموعه میتواند زانتیا را در مدت 9.5 ثانیه (شتاب رسمی) به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند و شتابگیری را تا سرعت 203 کیلومتر بر ساعت ادامه دهد.

در بازار با نام پرشیـا موتور زانتیـا مـیشناسندش و رنگ سفیدش از دیرباز آن را که تا حدی درون … سقف و کاپوت کدری رنگ داره ولی برای اینکه ارزش ماشین نیاد ی قطره رنگ نکردیم روغن هر ۴۰۰۰ تا عوض میکردم همیشه . ولی جالب است بدانید سالهای سال این خودرو به دلیل کیفیت عالی و امکانات و آپشن های عالیش طرفداران زیادی داشته است. از سال ۲۰۰۰ به بعد انواع موتور BP مجهز به تایمینگ متغیرسوپاپ به بازار عرضه گشت که اگرچه از لحاظ بازده تغییر چندانی نسبت به انواع معمولی نداشتند ولی به لحاظ محیط زیست بسیار تمیزتر هستند. بیمه شخص ثالث حدود ۱۴ سال تخفیف داره حیف هست بفروشمش ولی به علت مهاجرت فوری میخوام بفروشم . از سال ۸۴ تا الان دست خودمون بوده . تنها ایراد داخل کابین این است که در صورتی که فردی با قد بیش از ۱۸۰ سانتی متر در صندلی راننده بشیند، فرد پشت سر حتمأ باید دارای جثه کوچکی باشد! تفاوت این دو مدل این است که مدل ۲۸۵۱۳ دارای مالتیپلکس است ولی مدل ۲۸۵۱۵ دارای سیستم اتولاک، مستر لاک و اتوفلاشر (در ترمزهای شدید با کاهش ناگهانی سرعت، فلاشرها روشن می شوند) و تایمر چراغ سقف و آگاه کردن راننده از وضعیت باز و بسته شدن درب خودرو توسط چراغ های راهنما و سیستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجای آژیر دزدگیر هستند.