شرکت های هواپیمایی اروپایی در زمستان امسال با هواپیماهای تقریبا خالی پرواز می کنند تا جایگاه های فرودگاه را حفظ کنند


بوئینگ 747-8 لوفت هانزا از فرودگاه تگل برلین بلند شد.

بریتا پدرسن خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

خطوط هوایی در اروپا در زمستان امسال با هواپیماهای مسافربری پرواز می کنند که گاهی اوقات تقریباً خالی هستند تا در صورت تقاضای سفر کمتر، برخاست و فرود مطلوب را در فرودگاه ها حفظ کنند.

تبلیغات اخیر پیرامون این الزام استفاده، در زمان نگرانی فزاینده بین المللی در مورد تغییرات آب و هوا و انتشار کربن ایجاد شده توسط صنعت هوانوردی، باعث ایجاد بحث و خشم شده است.

در همین حال، نمایندگان صنعت فرودگاهی از آن دفاع می‌کنند و نیاز به حفظ قابلیت تجاری، اتصال و رقابت را استدلال می‌کنند.

خطوط هوایی نارضایتی خود را از قوانین به اصطلاح «استفاده از آن یا از دست دادن» تعیین شده توسط کمیسیون اروپا، واحد اجرایی اتحادیه اروپا، که در مارس 2020 به دلیل آسیب دیدن صنعت توسط همه‌گیری کووید-19 تعطیل شد، ابراز کرده‌اند. از آن زمان به تدریج لغو شد و خطوط هوایی ملزم به استفاده از 50 درصد از فرصت های اختصاص داده شده فرودگاه خود شدند. انتظار می رود این رقم در تابستان امسال به 80 درصد افزایش یابد.

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا یکی از این خطوط هوایی است و در حال حاضر حدود 33000 پرواز را در طول فصل زمستان کاهش می دهد، زیرا نوع Omicron این اجازه را نمی دهد. مدیر اجرایی این شرکت گفت، با این حال، باید 18000 پرواز در طول فصل زمستان انجام دهد تا نیازهای اسلات خود را برآورده کند. شرکت تابعه آن در بروکسل قرار است تا پایان ماه مارس 3000 پرواز تقریباً خالی را انجام دهد.

کارستن اسپور، مدیرعامل گروه لوفت هانزا در اواخر دسامبر به یک روزنامه آلمانی گفت: «به دلیل تقاضای ضعیف در ژانویه، ما پروازهای بیشتری را به میزان قابل توجهی کاهش می دادیم. اما ما مجبوریم 18000 پرواز اضافی و غیرضروری در زمستان انجام دهیم تا حق برخاست و فرود خود را تضمین کنیم.

وی افزود: در حالی که در طول همه گیری تقریباً در تمام نقاط دیگر جهان، استثنائات سازگار با آب و هوا یافت شد، اتحادیه اروپا به همین ترتیب این اجازه را نمی دهد. این برای آب و هوا مضر است و دقیقا برعکس آن چیزی است که کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد با برنامه «مناسب برای 55» به دست آورد.

توربوفن Pratt & Whitney PW1000G بر روی بال ایرباس A320neo در طی مراسم تحویل در خارج از کارخانه Airbus Group SE در هامبورگ، آلمان، در روز جمعه، 12 فوریه 2016، قرار می گیرد.

بلومبرگ | مسیحی متاسفم

برنامه Fit for 55 در ژوئیه 2021 توسط کمیسیون برای دستیابی به هدف جدید اتحادیه اروپا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حداقل 55 درصد تا سال 2030 به تصویب رسید.

در مواجهه با انتقاد خطوط هوایی و حافظان محیط زیست، نمایندگان صنعت فرودگاهی مخالفت کردند و گفتند “دلیلی” وجود ندارد که هزاران پرواز تقریباً خالی واقعیت داشته باشند.

دفاع شورای فرودگاه از «اتصال هوایی حیاتی»

سازمان صنعت فرودگاهی، شورای بین‌المللی فرودگاه (ACI)، حمایت خود را از موضع کمیسیون اروپا اعلام کرد و استدلال کرد که کاهش آستانه اسلات‌های فرودگاهی به 50 درصد “برای منعکس کردن عدم اطمینان در بازار موفقیت‌آمیز و بهبود شکننده هوانوردی طراحی شده است”.

اولیویر یانکووچ، مدیر عامل ACI اروپا، در این باره گفت: “چند شرکت هواپیمایی ادعا می کنند که مجبور هستند مقادیر زیادی پرواز خالی انجام دهند تا حقوق خود را برای استفاده از اسلات در فرودگاه حفظ کنند. مطلقاً هیچ دلیلی برای این موضوع وجود ندارد.” بیانیه ای در ژانویه

او ایده ایجاد «پروازهای ارواح» کاملاً خالی را رد کرد، همانطور که خود شرکت‌های هواپیمایی نیز گفتند که پروازها به جای خالی بودن، اغلب مسافران بسیار کمی دارند و در غیر این صورت اگر استفاده از اسلات لازم نبود، لغو می‌شد.

یانکوتس گفت: «البته عوامل کم بار در سراسر همه‌گیری یک واقعیت بوده است، اما حفظ اتصال هوایی حیاتی برای الزامات اقتصادی و اجتماعی به خوبی مستند شده است… متعادل کردن دوام تجاری با نیاز به حفظ اتصال اولیه و محافظت در برابر اثرات ضد رقابتی یک کار ظریف است.”

برخلاف اهداف کاهش کربن؟

فعالان محیط زیست تحت تأثیر قرار نگرفته اند. گرتا تونبرگ، فعال سوئدی آب و هوا، هفته گذشته به نقل از تیتر یک روزنامه بلژیکی در توییتر نوشت: خطوط هوایی بروکسل 3000 پرواز غیر ضروری برای حفظ جایگاه های فرودگاه انجام می دهد. اتحادیه اروپا قطعا در شرایط اضطراری قرار دارد…

بخش هوانوردی حدود 14 درصد از انتشار کربن را از کل حمل و نقل تولید می کند، که آن را به دومین منبع بزرگ انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از حمل و نقل پس از سفرهای جاده ای تبدیل می کند. 10 پخش کننده برتر

کمیسیون اروپا در وب‌سایت خود می‌گوید که «هواپیمایی یکی از سریع‌ترین منابع در حال رشد انتشار گازهای گلخانه‌ای است» و «در حال انجام اقداماتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در اروپا است».

ژرژ گیلکین، وزیر تحرک بلژیک، الزامات پروازی این موسسه را “بیهوده زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی” توصیف کرد. او در این ماه به کمیسیون اروپا نامه نوشت تا از خطوط هوایی برای نگهداری هواپیماهای رزرو شده ناکافی روی زمین، انعطاف بیشتری داشته باشد.

اما یکی از سخنگویان کمیسیون گفت که آستانه 50 درصدی فعلی کاهش کافی است، که منعکس کننده تقاضای مصرف کننده است و “اتصال هوایی طولانی مدت بسیار مورد نیاز برای شهروندان” را ارائه می دهد.

خطوط هوایی به دنبال استثنا هستند

بوریس اوگورسکی، سخنگوی لوفت هانزا، روز چهارشنبه به CNBC گفت که به نظر او قانون استفاده 80 درصدی کمیسیون برای تابستان 2022 “مناسب” است. با این حال، وی خاطرنشان کرد که “ترافیک هوایی هنوز به حالت عادی بازنگشته است. با توجه به توسعه انواع جدید ویروس و محدودیت‌های سفر ناشی از آن، وضعیت ناپایدار است، بنابراین استثنائات همچنان مورد نیاز است.”

اوگورسکی گفت: «نه تنها در تابستان سال آینده 2022، بلکه در حال حاضر در برنامه زمستانی فعلی پروازهای 21/22 به انعطاف پذیری بیشتری در زمان نیاز خواهد داشت. بدون این انعطاف‌پذیری‌های مرتبط با بحران، خطوط هوایی مجبورند هواپیماهای تقریباً خالی را فقط برای ایمن کردن جایگاه‌هایشان پرواز کنند.»

وی افزود که این عمل در مناطق خارج از اروپا وجود ندارد. «سایر مناطق جهان در اینجا رویکرد عمل گرایانه تری دارند، به عنوان مثال با تعلیق موقت قوانین اسلات به دلیل وضعیت همه گیر فعلی. این برای آب و هوا و برای خطوط هوایی خوب است.”

Jankovec از ACI بر ماده ای به نام “عدم استفاده موجه از اسلات” تاکید کرد که به شرکت های هواپیمایی اجازه می دهد پرونده را به هماهنگ کنندگان اسلات خود ارائه دهند و “به آنها اجازه می دهد در کمتر از 50 درصد مواقع به طور موثر از جایگاه های فرودگاهی خود استفاده کنند.” . .

برای لوفت‌هانزا، این ماده چندان مفید نیست، زیرا به خطوط هوایی اجازه می‌دهد فقط پروازهای تکی را معاف کنند، به گفته اوگورسکی: “این گزینه را نمی‌توان برای بیشتر پروازهای رزرو شده هفتگی ما اعمال کرد، و در نتیجه 18000 پرواز غیرضروری در طول برنامه زمستانی فعلی ( 21 نوامبر – 22 مارس)، “او گفت.

Maaike Andries مدیر روابط رسانه ای خطوط هوایی بروکسل نیز تصریح کرد که پروازهایی که برای رسیدن به آستانه اسلات در فرودگاه حرکت می کنند خالی نیستند. در عوض، برای فصل زمستان آینده، برخی از پروازهای این شرکت هواپیمایی “برای سودآوری کم جمعیت هستند.”

Maaike افزود: “این پروازها معمولاً توسط ما لغو می شوند تا مطمئن شویم که پروازهای غیرضروری هم از نظر محیطی و هم از نظر اقتصادی انجام نمی دهیم.” با این حال، اگر همه این پروازها را لغو کنیم، به این معنی است که برای حفظ اسلات خود به زیر حداقل محدودیت می‌رویم. همین مشکل در مورد همه شرکت های حمل و نقل در اروپا صدق می کند، زیرا این یک قانون اروپایی است.

در سایر قاره‌ها، استثنائات مناسبی برای مقررات عادی ایجاد شده است و از این پروازهای غیر ضروری اجتناب می‌شود، اما در اروپا همچنان به انعطاف‌پذیری بیشتری نیاز داریم.


https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir