پیشرفت نماهای مدرن معماری ” طراحی نمای مدرنیسم “

مدرنیسم در معماری با تأکید بر فرم بر زینت مشخص می شود. قدردانی از مواد و ساختار به جای ساخت و سازهای احیاگرانه بت پرست ؛ و استفاده صحیح و روشمند از فضا.

چندین سبک مختلف از معماری مدرن در ایالات متحده بین سالهای 1930 و 1970 مانند جنبشهای بین المللی ، اکسپرسیونیست ، بروتالیست ، جدید فرمالیست و گوگی شکل گرفت. ریشه های معماری مدرن را می توان در نمایشگاه جهانی شیکاگو در سال 1893 جستجو کرد ، که کاملاً از ساختمانهای پیشرفته تشکیل شده و نقش ایالات متحده را به عنوان یک رهبر جهانی در هنر ، معماری و فن آوری تقویت می کند. سر معمار Daniel Burnham بود ، که برجسته ترین معماران آمریکایی ، از جمله شرکت Adler و Sullivan ، لوئیس سالیوان را برای طراحی ساختمانهای موقت نمایشگاه استخدام کرد. لوئیس سالیوان بیشتر به خاطر فلسفه زیبایی شناسی اش “شکل به دنبال عملکرد” مشهور است ، که فریاد اصلی جنبش مدرن شد. 

رد تزئینات و وضوح عملکرد ساختاری سالیوان ، مظهر ارزش دموکراسی ، اهمیت طبیعت ، خودمختاری فرد و بیان جدی عملکرد بدون اسراف بود. یکی از بسیاری از معماران جوان الهام گرفته از نمایشگاه جهانی شیکاگو در سال 1893 ، فرانک لوید رایت ، نیروی پیشگام در شکل گیری معماری مدرن آمریکایی در قرن 20 بود. در نمایشگاه ، رایت در غرفه رسمی دولت ژاپن با معماری ژاپنی به شکل سنتی خود روبرو شد. این ساختمان یک بازتولید در یک مقیاس نیمه بزرگ از یک معبد ژاپنی را نشان می داد. نقشه باز ، افقی ، سقفهای گسترده ، کاردستی با دقت تراشیده شده و دیوارهای غیر سازه ای مورد استفاده در معبد ، زیبایی شناسی طراحی رایت را برای بقیه کار خود آگاه می کند.

فرم های انتزاعی جسورانه رایت که از زینت پاک شده اند ، توسط معماران جوان اروپایی شیفته شدند. مدرن گرایان اروپایی ، والتر گروپیوس و میس ون در روه ، که به تجهیزات اصلی باهاوس تبدیل می شوند ، علاوه بر رفتار معماران جوان آمریکایی تحت تأثیر رایت و تمرین در سبک دشت ، شروع به ادغام برخی از فرم های انتزاعی تر رایت در فرم های خود کردند. کار کردن Staatliches Bauhaus ، معروف به باوهاوس ، مرکز جنبش مدرن در اروپا بود. باهاوس یک مدرسه آلمانی معماری ، مجسمه سازی ، نقاشی ، طراحی و صنایع دستی به رهبری والتر گروپیوس بود که از سال 1919 تا 1933 در حال فعالیت بود و جنبش مدرن را به برجستگی بین المللی رساند. رهبران باهاوس والتر گروپیوس ، مارسل بروئر و لودویگ میس ون در روهه در اواخر دهه 1930 آلمان را ترک کردند تا از تجاوزات فزاینده نازی ها به همسایگان اروپایی خود فرار کنند. گروپیوس و بروئر تدریس را در دانشکده طراحی دانشگاه هاروارد ، جایی که گروپیوس ریاست آن را بر عهده داشت ، آغاز کردند و میس ون در روهه استاد انستیتوی زره پوش شیکاگو ، که اکنون موسسه فناوری ایلینوی است ، شد.

 پیش از ورود دیگر مدرنیست های اروپایی که با تشدید تنش ها در آلمان نازی پراکنده شده بودند ، رودلف شیندلر و ریچارد نوترا به ایالات متحده آمدند و همکاری با فرانک لوید رایت را آغاز کردند. شیندلر و نوترا به دلیل ترکیب تخصصی خردگرایی اروپا و ارگانیسم رایت در کرانه باختری مشهور شدند. این مهاجران تأثیر زیادی بر نسل معماران آمریکایی گذاشتند و زیبایی مدرنیست اروپایی را در سراسر ایالات متحده رواج دادند. معمارانی مانند فیلیپ جانسون ، پل رودولف ، IM پی ، ادوارد دورل استون ، با ایده های مدرنیستی که به تکرارهای منطقه ای معماری مدرن تبدیل شدند ، آموزش دیدند. شرکت های معماری مانند Skidmore ، Owings & Merrill مستقر در نیویورک ، ساختمانهای مدرن و اداری برجسته ای را در سراسر کشور ایجاد کردند.

چگونه می توانم یک ساختمان مدرن را مشاهده کنم؟

آسان است! ابتدا به دنبال 3 ویژگی مدرن باشید:

خطوط تمیز فاقد زیور آلات

تأکید بر جمع شدن کم و افقی با صفحات افقی و برآمدگی های گسترده سقف

استفاده سخاوتمندانه از شیشه برای ورود نور طبیعی به زمینهای باز و روان

فهمیدم؟ در اینجا چند ویژگی مشترک معماری مدرن وجود دارد:

تأکید بر فرمهای مستطیلی کاملاً مشخص

استفاده از مواد و سیستم های مدرن مانند ستون های فولادی ، بلوک بتونی در معرض ، کف های بتونی رنگی ، فضاهای بدون ستون و سیستم های گرمایشی تابشی

استفاده نوآورانه از مواد سنتی مانند چوب ، آجر و سنگ به روش های ساده که ویژگی های طبیعی آنها را به نمایش می گذارد و در صفحات بزرگ صاف نصب می شود

یک رابطه متفکرانه بین سایت و ساختمانی که فضای داخلی در آن برنامه ریزی شده است تا بتواند به بهترین وجه از محیط طبیعی اطراف تعریف کند

آیا معماری مدرن در لوئیزینا وجود دارد؟

آره! در حالی که لوئیزیانا به خاطر معماری های فرانسوی ، اسپانیایی و آکادیایی خود بسیار مشهور است ، لوئیزیانا همچنین ساختمان بسیاری از ساختمانهای مدرن زیبا است.

مدرنیسم برای اولین بار در Shreveport ، لوئیزیانا با ساخت 3 خانه ساموئل وینر به سبک بین المللی در اوایل دهه 1930 آغاز به کار کرد. در دهه 1950 ، Shreveport محل زندگی ده ها ساختمان وینر دیگر ، خانه ریچارد نوترا و آسمان خراش های ادوارد اف. نیلد بود. مدرنیسم از دهه 1950 در نیواورلئان رواج پیدا کرد. بزرگترین مجریان مدرنیسم در نیواورلئان ، کورتیس و دیویس بودند که Superdome را طراحی کردند و آلبرت لدنر که خانه های زیادی را در این منطقه طراحی کردند. نیواورلئان در رسیدن به مدرنیسم کمی کند بود ، اما محبوبیت آن چنان افزایش یافت که معماران روش های وجدانی را برای آمیختن معماری مدرن با مناظر خیابان های تاریخی به وجود آوردند. مقیاس ، مصالح محلی و محیط طبیعی از عوامل مهم در طراحی ساختمانهای مدرن در نیواورلئان بودند. جان دسموند در باتون روژ ، ساختمانهایی مانند اتحادیه دانشجویی در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا و در زادگاهش هاموند ، دهها خانه ، کلیسا ، مدرسه و ساختمانهای مدنی دیگر طراحی کرد. دزموند عناصر طراحی محلی محلی را در طراحی های مدرن جدید فرمالیست خود در هاموند گنجانید. معماری مدرن لوئیزیانا به دلیل رابطه تیزبینانه آن با محیط تاریخی ساخته شده و محیط طبیعی لوئیزیانا متمایز است.

منبع سایت : پروژه های دانشجویی کلوپ معماری

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>