RiNo را متمایز هنر خیابانی ممکن است رایگان برای همه برای دیدن, اما این بدان معنا نیست که آن را رایگان علوفه برای شاهدانه شرکت در کمپین های تبلیغاتی.

دیانا پرز میامی-بر اساس هنرمند همچنین به عنوان شناخته شده ” دیانا “دیدی” Contreras از طرح دعوی در دادگاه در برابر ایلینوی بر اساس Cannabistry آزمایشگاه در ایالات متحده دادگاه منطقه کلرادو در 4 فوریه. پرز مدعی است که این شرکت با استفاده از عکس ها از نقاشی دیواری او ایجاد شده برای 2019 له دیوارها در آن Instagram بازاریابی برای ریشه آن همه یک نام تجاری از شاهدانه حاوی اسانس بدون درخواست و رضایت بسیار کمتر ارائه جبران خسارت.

“فقط به دلیل چیزی است که در آن معنا نیست که شرکت ها می توانند با استفاده از آن به صورت رایگان می گوید:” پرز وکیل اندرو Gerber نیویورک-بر اساس قانون شرکت Kushnirsky Gerber PLLC. “مردم نباید اشتباه دامنه های عمومی با چیزی که برای عموم قابل مشاهده است.”

پرز نقاشی دیواری با عنوان “Besties” است که در پارکینگ دنور بازار مرکزی. پرز یکی از بیش از یک صد نفر از هنرمندان شرکت کننده در 2019 له دیوارها با توجه به تریسی ویل از بنیانگذاران و رئیس جمهور از RiNo هنر منطقه و یکی از بیست و ملی هنرمندان در صف سپتامبر گذشته.

در اوایل ماه اکتبر ریشه این همه را Instagram حساب شده چند عکس از یک مدل برگزاری یکی از محصولات این شرکت در مقابل چشم پرز دیواری. “اگر کسی همیشه به تماشای … حداقل مطمئن شوید که شما باید ریشه خود را از آن همه” پست اعلام کرد. آن را نیز به طور مستقیم اشاره شده له اما نام پرز به عنوان هنرمند از قطعه. (در حالی که در این پست به نظر می رسد به خود گرفته اند و پایین یک تصویر گنجانده شده است در پرز طرح دعوی در دادگاه.)

A screenshot of The Root of It All's ad on Instagram.

یک تصویر از ریشه این همه تبلیغ در Instagram.

دیانا پرز v. Cannabistry Labs

دو دنور مبتنی بر شرکت های بازاریابی نیز به نام در طرح دعوی در دادگاه هر چند یکی PufCreativ حفظ شد که در آن گنجانده شده اشتباه است و تا به حال هیچ درگیری با Cannabistry و یا تبلیغ در سوال. یک سخنگوی او خلاق رسانه های دیگر بازاریابی نام شرکت در این مورد می گوید که کسب و کار نمی تواند مورد بحث در جریان دادخواهی اما صاحبان “شده اند به شدت تحت تاثیر این جنجال هر دو شخصی و حرفه ای. ما معتقدیم هنرمندان به ویژه کسانی که در ایجاد هنر عمومی هستند بخشی جدایی ناپذیر از RiNo محله و دنور به عنوان یک کل است.” (Cannabistry شرکت مادر از ریشه آن است و نه در پاسخ به Westword‘s درخواست برای نظر.)

“متهمان تا به حال ساخته شده و حتی سرسری تحقیق با شکستن دیوار آنها آموخته اند که خانم پرز ایجاد نقاشی دیواری و که آنها نیاز به یک مجوز برای استفاده از نقاشی دیواری برای اهداف تجاری” شکایت می خواند.

با توجه به ویل له دیوارها نه تنها نشانه قرارداد با شرکت هنرمندان اطلاع آنها از حقوق خود اما آموزش بینندگان و مقررات اطراف تحریم های دیواری از طریق موزه-سبک نشانه های هر قطعه که شامل نام هنرمند و اطلاعات است. هر چند برخی از دریافت برچسب گذاشته شده توسط بیش از یکی از “بهترین دوستانمان” است که هنوز هم در کنار پرز دیواری. نشانه تشویق بینندگان به اعتبار هنرمند اگر آنها ارسال عکس از محل کار به رسانه های اجتماعی; های هنر در راه است که نه تنها قانونی بلکه اغلب قدردانی توسط هنرمندان ویل می گوید. اما با استفاده از یک هنرمند کار برای مقاصد تجاری و بدون سرپرست او است که ماده کاملا متفاوت.

زمانی که RiNo هنر منطقه درخواست می شود به فیلم در منطقه — “و مردم همیشه در فیلمبرداری در منطقه” ویل می گوید — منطقه روشن می سازد که شرکت نیاز به اجازه از هنرمند اگر هر یک از نقاشی های دیواری در حال رفتن به درگیر در یک پروژه تجاری.

در حالی که ویل می گوید که نقض کپی رایت است “قطعا یک مسئله” با خیابان هنر دعاوی نادر است. نقاشی های دیواری است که اغلب ناشناس انجام می شود و به طور غیر قانونی از هنرمندان ممکن است به ساختمان اجازه مالک به رنگ وجود دارد; به عنوان یک نتیجه تعداد کمی از هنرمندان گرافیتی گرفته اند copyright موارد به دادگاه. نقاشی های دیواری ایجاد شده در هنگام شکستن دیوار حال راه اندازی قانونی آثار هنری و قطعا نه ناشناس.

در سال گذشته بیش از 150.000 نفر آمد به شکستن دیوار “قطعا ما بزرگترین سال” ویل می گوید. (2020 له دیوارها برای سپتامبر 14 سپتامبر 20.) تا کنون او می افزاید: این پرز مورد تنها اقدام قانونی او را شنیده.

در سال 2014 وکیل Gerber به نمایندگی از دیگر مستقر در میامی-هنرمند دیوید Anasagasti همچنین به عنوان شناخته شده “Ahol بوییدن چسب” در یکی از کشور در عمده موارد نقض کپی رایت از طرف یک هنرمند خیابانی. Anasagasti کار نیز می تواند دیده می شود در دنور: او ایجاد متمایز دیواری چشم در پوشش یک ساختمان در گوشه ای از 26 و Larimer خیابان. عقاب آمریکایی استفاده کرده اند نسخه های مختلف از Ahol بوییدن و چسب را یاد چشم در گسترده کمپین بازاریابی; یک آگهی حتی به تصویر کشیده یک جوان “clean-cut” ظاهرا سفید مرد برگزاری یک قوطی رنگ اسپری به دیوار به عنوان اینکه او و نه Anasagasti (ریشو کوبا) در حال ایجاد آن است. طرح دعوی در دادگاه که شد از نزدیک تماشا هنرمندان خیابانی شد و در نهایت حل و فصل در خارج از دادگاه.

با توجه به Gerber که کت و شلوار گالوانیزه هنرمندان خیابانی به ایستادن برای خود کار می کنند.

“این مهم است برای هنرمندان به می دانم که آنها باید حقوق و که آنها می توانند اجرای این حقوق” Gerber می گوید. “مجوز هزینه یک بخش مهمی از یک هنرمند درآمد و آنها به عنوان هزینه های مجوز هنگامی که یک شرکت با استفاده از کار خود را — این مهم است که برای هنرمند از نظر مالی و عاطفی است.”

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im