آموزش سئو راهنمای کامل
برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم؟ آموزش سئو رایگان!
در ادامه بهترین منابع برای یادگیری بازاریابی محتوا و استانداردهای سئو در تولید محتوا را به شما معرفی میکنیم. با استفاده از لینکسازی داخلی میتوانیم صفحاتی که موضوعات مشابه دارند را به هم مرتبط کرده و از این طریق قدرت و اعتبار بیشتری به آنها بدهیم. مثلا صفحات کفش مردانه، کفش زنانه و کفش اسپرت میتوانند کلاسترهای جذابی برای پیلار اصلی سایت ما یعنی خرید کفش باشند. در طول دو مرحله قبل با انبوهی از سوالات و ابهامات روبرو خواهیم شد، پیدا کردن جواب این سوالات و ایجاد ارتباط میان آنچه آموختهایم ساده نیست و میتواند زمان زیادی را هدر دهد. بهتر است با شرکت در یک دوره آموزشی از دانش و تجربه افرادی که پیش از ما این مسیر را طی کردند بهره بگیریم.
جادوی سئو اینه که وقتی کسی دنبال یه جواب توی موتور جستجو میگرده، محتوای تو دقیقاً همون لحظه پیدا بشه. اگه محتوای تو یه پاسخ دقیق و هدفمند به سوال کاربر بده، احتمال بالایی برای کسب رتبه و کلیک داری. مهمتر از همه، باید بررسی کنی که سایتت روی دستگاههای موبایل چطور کار میکنه. بیشتر کاربران الان از طریق گوشیهاشون سایتها رو باز میکنن و گوگل هم معمولاً برای رتبهبندی سایتها، نسخه موبایل رو در نظر میگیره. زمان لازم برای دیدن نتایج سئو بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله رقابت در صنعت، کیفیت محتوای سایت، و میزان بهینهسازی انجام شده.
اسکیما از مواردی است که می تواند به شما در یادگیری تخصصی و حرفه ای سئو کمک کند. Schema به کدهای نشانه گذاری گفته می شود که می توان با استفاده و قرار دادن آن ها در صفحات سایت فهم گوگل از صفحات را به طور چشمگیری افزایش داد. به عنوان یک سئوکار، باید بدانید که SSL چیست و چگونه عمل می کند تا بتوانید آن را بر روی سایت خود پیاده سازی کرده و امنیت آن را برای کاربران خود افزایش دهید. در ویدیو رو به رو به نحوه فعالسازی SSL را به شما آموزش می دهیم. همچنین، در صورت تمایل به مطالغه بیشتر در مورد SSL و HTTPS، می توانید بر روی دکمه کلیک کرده و به مقاله های مرتبط با آن ها منتقل شوید.
این موارد را اگر همیشه به آن عمل کنید و زیاده روی نکنید قطعا هم رتبه خوبی را بدست میآورید و هم کسی نمیتواند با شما رقابت کند. از نوع محتوای نمایش داده شده (پاراگراف، فهرست، جدول) و نحوه ساختاردهی آنها الگو بگیرید. دقت کنید که طول متن و محل قرارگیری آن در صفحه چگونه است و آیا تصاویر مرتبط در آن استفاده شده یا خیر. این ویژگی فرصتی برای جذب توجه کاربران و افزایش نرخ کلیک (CTR) ایجاد میکند، حتی اگر سایت شما بهینهسازی کامل برای رتبه اول را نداشته باشد. در قسمت بعدی در بخش آموزش سئو داخلی و تکنیکال یک وب سایت باید به سراغ یکی از مهم ترین جوانب بریم، اونم چیزی نیست جز SSL!. صفحات مهم سایت شما، مانند صفحه اصلی، صفحات دسته بندی، و صفحات محصولات یا خدمات شما، باید لینک های بیشتری دریافت کنند.
معمولاً بین 3 تا 6 ماه زمان لازم است تا نتایج قابل توجهی در رتبهبندی و ترافیک سایت مشاهده شود. به شما امکان میدهد لینکهای ورودی و خروجی وبسایت خود را بررسی کنید، تحلیل کلمات کلیدی و رقبا را انجام دهید و عملکرد رتبهبندی وبسایت خود را پیگیری کنید. به شما امکان میدهد ترافیک وبسایت خود را پیگیری کنید، نحوه رفتار کاربران را مشاهده کنید، ارزیابی کنید که از کجا ترافیک وبسایت شما میآید و بازدهی کمپینهای بازاریابی را ارزیابی کنید. ساختار و معماری وبسایت باید منطقی باشد تا رباتهای موتورهای جستجو بتوانند راحت درمیان صفحات بخزند و ارتباط میان آنها را نیز درک کنند. اینطور نیست که هرزمان کارشناس سئو خواست یا محتوای تازهای در وبسایت منتشر شد، خزندگان به آن سر بزنند. خزندگان موتورهای جستجو برای خزیدن در صفحات هر وبسایت زمان و انرژی معینی را اختصاص میدهند.
ایجاد وبسایت شخصی و ارائه خدمات سئو در آن نیز یکی دیگر از روشهای کسب درآمد از سئو است. کاپریلا، به عنوان یک سرویس تبلیغات کلیکی هدفمند، با مناسبترین هزینه، بالاترین کیفیت و بازدهی از تبلیغات را ایجاد میکند. از سوی دیگر، کاپریلا با نمایش محتوای مناسب و مرتبط با صفحه به صفحه یک وبسایت، بیشترین درآمد از تبلیغات را برای وبسایتها ایجاد میکند. تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم میرساند. علاوه بر اینها، یکی از وبسایتهای معتبر در زمینه آموزش سئو، «فرادرس» است.
از جمعآوری دادهها گرفته تا بهینهسازی ساختار سایت و تولید محتوای هدفمند، همه اینها پایههایی هستن که میتونی روش یه استراتژی سئوی قوی بسازی. این اولین قدم از مسیر یادگیری سئو بود، و حالا که این مباحث رو یاد گرفتی، میتونی مطمئن باشی که پایههای خوبی برای کار با سئو داری. لینکسازی داخلی به ایجاد پیوندهایی بین صفحات مختلف در یک وبسایت اشاره دارد. این نوع لینکسازی به کاربران و موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای سایت را بهتر درک کنند و به آن دسترسی داشته باشند. سئو (SEO) یا بهینهسازی موتور جستجو، مجموعهای از تکنیکها و استراتژیها است که برای بهبود دیدهشدن و رتبهبندی یک وبسایت در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل به کار میرود.
۴ معیار بالا بر اساس بازه زمانی که شما تعریف میکنید نمایش داده میشوند. مثلا اگر زمان را روی ۳ ماه گذشته بگذارید؛ اطلاعات مربوط به ۳ ماه گذشته را خواهید دید. سپس افزونه را فعال میکنید و به عنوان ادیتور پیشفرض وردپرس انتخاب میکنید. فقط کافی است به شرکت هاستینگ خود تیکت بزنید و درخواست کنید https را برای شما فعال کنند. اگر توانایی پرداخت هزینههای سرور را دارید و سایتتان بازدیدکننده بالایی دارد؛ بدیهی است که سرور گزینه بهتری است.
در عصر حاضر که اکثر کسبوکارها از طریق بستر آنلاین فعالیت میکنند، داشتن یک استراتژی سئو قوی برای دیدهشدن در بین رقبا ضروری است. آموزش سئو نه تنها برای متخصصین بازاریابی دیجیتال و مدیران وب بلکه برای صاحبان کسبوکارها و شرکتها نیز اهمیت دارد. اگر تازه با حوزه سئو آشنا شدید بهتر است که با دوره “نقطه صفر سئو” و مطالعه منابع رایگان در سایت آکادمی وبسیما شروع کنید. پیشنهاد میکنیم که طی 3 ماه اول به منابع رایگان شامل کتاب، مقاله و ویدیو مراجعه کنید و پس از آن به مدت 3 ماه روی آموزش حرفهای و شرکت در دوره تمرکز کنید. از اینجا به بعد انجام یک پروژه واقعی و مطالعه متناسب با نیاز بهترین روش یادگیری است. هنگامی که در مرحله یادگیری سئو هستیم با منابع و آموزشهای متعددی روبرو میشویم که رویای نتیجهگیری سریع را به ما میفروشند.
لازم به ذکر است که با پاس کردن سطح مبتدی سئو میتوانید – بهعنوان نیروی Junior – وارد بازار کارِ این صنعت شوید و با همان دانش اندک سئو، درآمد کسب کنید. توصیه میکنیم که اگر دورههای مبتدی سئو را گذراندید و وارد بازار کار شدید، همیشه در حینِ کار، پیگیرِ آخرین اخبار سئو و پیشرفت کارتان باشید تا هرچه سریعتر ارتقاء شغلی بگیرید و درآمد شما بیشتر شود. یادگرفتن «سئو» در دنیای امروزی یکی از موضوعات جذاب و کاربردی است که بیشتر افراد تمایل دارند آن را بهخوبی درک کنند. از آنجایی که سئو سایت کاری دشوار و سخت است و نیاز به تلاش و زمان حداقل ۳ ماهه دارد پس پیشنهاد میکنیم تا آهسته و پیوسته این نکات را انجام دهید بصورت مکرر انجام دهید تا به مشکل نخورید. به نسبت الگوریتمهای هوشمند گوگل لازم است عملیات را هر هفته تغییر دهید تا از حالت ربات گونه خارج شوید.
مثل “مهمترین نکات جذاب در آموزش سئو سایت” به همین راحتی با بازی کلمات میتوانید ایدهیابی کنید. ابزارهای سئو پلاگین ها و سایت هایی هستند که به سئوکاران در سئو سایت کمک کرده و کیفیت بهینه سازی سایت را بالا می برند. ابزارهای سئو کمک شایانی به سئوکاران کرده بسته به ماهیت و وظیفه اصلی خود، اطلاعات مفید و بسیار کاربردی را در اختیار آن ها می گذارند. این ابزارها ایرادها و کمبودهای سئو سایت را پیدا کرده و با دادن اطلاعات مفید در مورد بخش مربوطه، مانند تحقیق کلمات کلیدی، به رشد سایت و افزایش رتبه آن در صفحه نتایج موتور جستجو کمک می کنند. سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو، یکی از اصولیترین و کلیدیترین عوامل در موفقیت یک وبسایت در جستجوی اینترنتی است.
در واقع، تلاش برای تغییر متن لینکهای برگشتی (backlink) به سایت شما ممکن است خطرناک باشد (این کار برای گوگل یک “نه نه” بزرگ است). در فصل بعدی اطلاعات بیشتری در مورد بهینه سازی تگ عنوان و توضیحات متا خواهیدیافت. یکی از روشهای بسیار خوب برای برنامهریزی و سازماندهی موضوعات، استفاده از هاب محتوایی (Content Hubs) است. گاهی اوقات کلمه کلیدی و موضوع از هم مستقل هستند اما همیشه اینطور نیست. استراتژی محتوای شما باید بر اساس درک مناسبی از جایگاه شما و نیازهای مخاطبان باشد.
یک برنامه سئو رسمی و حقیقی در صنعت، تحت نام سئو کلاه سفید شناخته می شود. سئو کلاه سفید اصطلاحیست که برای توصیف نوعی از بهینه سازی به کار می رود که عاری از هر گونه تخطی از قوانین می باشد. ما باید یکسری از کارها را انجام دهیم تا بتوانیم در نتایج گوگل رتبههای بالاتری بگیریم. به این کارها اصطلاحاً سئو یا SEO (مخفف Search Engine Optimization) میگوییم. منظور من از تجربه کاربری در این بخش چیزی فراتر از سرعت سایت و https است.
همانطور که در اینفوگرافی بالا مشخص است، معیارهای ذکرشده فقط بخشی از معیارها و استانداردهایی است که گوگل برای ارزیابی تجربه تعامل کاربر با صفحات یک سایت بررسی میکند. بنابراین، بهینهسازی وبسایت برای معیارهای Core Web Vitals ضروری است، اما کافی نیست. بهترین نوع معماری صفحات یک وبسایت برای کمک به خزیدن رباتها Web Structure Tree یا ساختار درختی سایت (که در تصویر زیر میبینید) نام دارد. در این ساختار رباتها ارتباط منطقی میان صفحات را درک میکنند. چون هر صفحه به دستهی بزرگتری تعلق دارد و همه از صفحه اصلی وبسایت (خانه) منشعب شدهاند. آیا تا به حال آرزو کردهاید که بتوانید یک کمپین بازاریابی واقعی و بودجه آن در دسترس شما باشد تا این کار را واقعا تست کنید؟ با چالش بازاریابی آنلاین گوگل میتوانید این کار را کنید.
منظور از خزش (Crawling) فرایندی است که در آن، رباتها اطلاعات صفحات وب را بازدید و جمعآوری میکند. در این صورت، ۲۵ روز طول میکشد تا گوگل کل صفحات را کرال کند و این زمان زیادی است! حالا فرض کنید همین وبسایت با پیادهسازی تکنیکهایی که پایینتر آنها را میبینید، کرال باجت را به ۱۰۰۰ صفحه در روز برساند و کل وبسایت را در ۱۰ روز کرال کند. بهاینترتیب میتوان گفت بودجه خزش این وبسایت بسیار مطلوب است.بودجه خزش (Crawl Budget)، تعیین میکند که گوگل چهقدر برای صفحات ما ارزش قائل است و چهقدر منابع را به آن اختصاص دادهاست. میزان این منابع، تعداد صفحاتی را مشخص میکند که رباتهای گوگل (Googlebot) در یک بازه زمانی میخزد. این خزش یا کاوش، پیشنیاز ایندکس شدن (Indexing) صفحات در پایگاهداده گوگل و بعد رتبهبندی آنها است.
جذب لینک از سایتهای دیگه کار آسونی نیست، ولی یکی از سادهترین روشها اینه که رقبای خودت رو بررسی کنی و ببینی چه سایتهایی به اونا لینک دادن. با استفاده از یه ابزار بررسی بکلینک مثل Link Explorer، میتونی راحت بفهمی چه سایتهایی توی اینترنت بهت لینک دادن (اگه لینک دادن!). بهطور کلی، بهترین کار اینه که ساختار URLها با ناوبری سایتت هماهنگ باشه. ولی اول باید بدونی مردم دقیقاً چی رو سرچ میکنن؛ یعنی همون کلمات کلیدی که استفاده میکنن. اگه فکر میکنی سایت یا صفحهای باید ایندکس بشه ولی نشده، چند قدم ساده وجود داره که میتونی انجام بدی.
ولی درک صحیح از همین جمله کوتاه میتواند مانع بسیاری از اشتباهاتی شود که در طول یک پروژه سئو انجام میدهیم. این روش یک جنبه کاملا سیاه و ترسناک و یک وجهه منطقی و هدفمند دارد! در گذشته سایتهایی بودند که با هدف تبادل لینک ایجاد شده و به اصطلاح Link Farm نامیده میشدند. با آپدیتهای جدید الگوریتم گوگل این سایتها جریمه شده و از نتایج جستجو حذف شدند. در این روش یک محتوای متنی در قالب خبر یا مقاله را نگارش کرده و در رسانههای معتبر و پربازدید منتشر میکنیم. این سایتها به واسطه بازدید زیاد و اعتبار دامنه بالا شانس زیادی برای کسب جایگاه دارند.
هدف برخی از این الگوریتم ها جریمه کردن سایت هایی است که از قوانین و چارچوب های گوگل سرپیچی می کنند، و هدف برخی دیگر کمک به گوگل در ارائه بهترین نتیجه به کاربر است. برخی دیگر نیز سایت ها را شناسایی کرده و به ربات های گوگل کمک می کنند. بارگذاری تنبل یک فرآیند ساده است که در آن محتوایی که در بالای صفحه قابل مشاهده است در اولویت قرار میگیرد و بقیه کمی دیرتر بارگذاری میشوند. این تکنولوژی برای وبسایتهایی با محتوا سنگین (مانند مجلات خبری یا وبلاگهای بزرگتر) مفید است. اگر یک وبسایت وردپرسی دارید، یک افزونه AMP رسمی وجود دارد که به شما در پیادهسازی کمک میکند.
این فرآیند به ما اطلاعات مفیدی میدهد که میتوانیم از آنها برای بهبود سئو، تولید محتوا و تبلیغات سایت خود استفاده کنیم. دیسکریپشن یا متادیسکریپشن یکی از فاکتورهای مهم در سئو داخلی می باشد که در آن توضیح کوتاهی راجع به محتوا، صفحه، و موضوع سایت می دهید. محل نمایش متادیسکریپشن در صفحه نتایج جستجو زیر تایتل سایت می باشد. از این رو، آموزش صحیح نوشتن متا دیسکریپشن اهمیت بالایی دارد تا بتوانید با استفاده از آن به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید. برخی سئوکارها موارد آموزشی مربوط به On-page SEO را موضوعات بدیهی در نظر گرفته، برای آن ارزش زیادی قائل نبوده، و این فاکتورهای بهینه سازی سایت را پیش پا افتاده میدانند. سئو در دنیای دیجیتال بهعنوان یکی از مهمترین روشهای تبلیغاتی محسوب میشود و شاید همین باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال آموزش آن باشند.
این نکته مهم را مد نظر داشته باشید همانطور که در فصل لینکبیلدینگ توضیح دادم؛ بهتر است اجازه ندهید اتوریتی هیچ کدام از صفحات سایتتان از صفحه اصلی بیشتر شود. در صفحات مقاله باید کلیدواژههایی را هدفگذاری کنید که هدف جستجوی اطلاعاتی دارند. یعنی کاربر با جستجوی آن کلمه به دنبال دریافت اطلاعات و خواندن مقاله است و قصد خرید ندارد. همانطور که گفتم از نظر سئو؛ صفحات دستهبندی محصولات؛ مهمترین صفحات هستند. بنابراین برای انتخاب کلمه کلیدی صفحات دستهبندی احتیاج به تفکر بیشتری دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که متوجه شوید مشتریانتان نام محصولاتتان را با چه کلماتی جستجو میکنند.
شما میتوانید از مقالات، ویدئوهای یوتیوب و آپارات، پادکستهای فارسی و انگلیسی و وبینارهای رایگان برای آموزش خود استفاده کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که دیدن آموزش بهتنهایی نمیتواند به شما کمک کند و شما باید سعی کنید قدمبهقدم مواردی را که یاد گرفتید به مرحله اجرا برسانید و دانستههای خود را به تجربه تبدیل کنید. البته وقتی بهینه سازی سایت برای گوگل را آموخته باشید، در واقع بهینه سازی برای سایر موتورهای جستجو را نیز یاد گرفتهاید. از آنجا که مقالات سایتهای محتوا محور؛ معمولا برای کلمات کلیدی لانگتیل درست می شوند بهینهسازی آنها آسانتر است. کافی است سئو On-page که در بخش تولید محتوا توضیح دادم را رعایت کنید.
برای بالا بردن کیفیت سئو سایت و رسیدن به نتیجه مطلوب، باید بر هر سه بخش تمرکز کنید. باید ابتدا بتوانید تشخیص دهید که تفاوت بک لینک خوب و بد در چیست و شرایط یک بک لینک تاثیرگذار و طبیعی برای چه فاکتورهایی می باشد. در این شرایط می توانید شروع به خرید بک لینک های بی خطر و تاثیرگذار کنید. در این ویدیو به صورت دقیق تر استراتژی های ساخت بک لینک را به شما توضیح می دهیم. در این ویدیو به شما توضیح می دهیم که موبایل فرندلی چیست و چگونه می توان میزان Mobile Friendly بودن سایت را بررسی و ایرادهای آن را برطرف کرد. برای مطالعه مقاله موبایل فرندلی نیز می توانید بر روی دکمه کلیک کنید.
ما لینکسازی داخلی را با توجه به نیاز کاربر انجام میدهیم اما گاهی اوقات ممکن است صفحات مرتبطی از قلم بیفتد. ضمن اینکه مقدمه مقاله باید جذاب و کوتاه باشد و کاربر را ترغیب به خواندن ادامه متن کند. فرقی نمیکند محتوایی که میخواهید بنویسید؛ یک مقاله است یا یک محصول. خبر خوب این است که برای افزایش سرعت سایت وردپرسی راهکارهای زیادی داریم. شاید تنها مشکل طراحی رسپانسیو این است که سرعت را کمی در نمایش موبایل کاهش میدهد که با روشهایی که در همین فصل و در مورد افزایش سرعت سایت گفتم قابل بهبود است.
سئو تکنیکال از مهم ترین گام های آموزش SEO است که حتما باید آن را پیش از سئو داخلی و خارجی سایت انجام دهید. چشم پوشی از سئو تکنیکال سایت می تواند به بخش های دیگر سئو شما آسیب وارد کند. از این رو، در این بخش می خواهیم مهم ترین فاکتورهای سئو تکنیکال را به صورت خلاصه در متن و به صورت کامل در ویدئو به شما آموزش دهیم. معمولا به دلیل این که فاکتورهای فنی زیادی در این بخش وجود دارند که باعث می شود سخت و پیچیده به نظر برسد. ما این جا هستیم تا به شما کمک کرده و با آموزش سئو تکنیکال به شما، آن را آسان نماییم. فاکتورهای زیادی در آموزش سئو وجود دارند که باید آن ها را یاد بگیرید و بسیاری از این فاکتورها نیز با روش ها و تکنیک های گوناگونی قابل انجام و پیاده سازی هستند.
حالا هر کلمه یا عبارت کلیدی که در ذهن خودت هست رو میتونی داخل سرچ باکس این ابزار کار آمد بنویسی. همان طور که مشاهده میکنید هربار یک نتیجه جدید میتونید برای هر کلمه کلیدی که مد نظرتون هست پیدا کنید. ما باید از کلمات کلیدی بهطور طبیعی و منطقی استفاده کنیم و از بیشازحد تکرار آنها خودداری کنیم. ما باید بدانیم که مخاطبین حوزه کاری ما چه کسانی هستند، چه محصولات یا خدماتی ارائه را باید به مشتریان خود ارائه دهیم. یا حتی چه مشکلاتی را با خدمات خود میتوانیم برایشان حل کنیم که با این کار بتوانیم چه نوع ارزشی برای مشتریان خود ایجاد کنیم.
هدف از تحریر این آموزش حرفه ای سئو اینست که ذهنیت درستی نسبت به مقوله سئو پیدا کرده تا به رویکردی صحیح در آن برسید. این آموزش کامل سئو از ابتدایی ترین مسائل آغاز شده و مرحله به مرحله پیش می رود تا به مهمترین جنبه های سئو برسیم. امیدوارم از این مجموعه آموزش سئو حرفه ای که به صورت رایگان، صفر تا صد و کامل ارائه شد، لذت برده باشید. البته به خاطر محبوبیت وردپرس، ما یک آموزش رایگان سئو وردپرس نیز برای شما آماده کردهایم که میتوانید از آن استفاده کنید. یک دوره رایگان و گام به گام که با آن میتوانید تکنیکهای سئو را به صورت رایگان و کامل بیاموزید. در پایان، یک چک لیست سئو نیز در اختیار شماست که حاوی لینک دروس است.
آخرین و مهمترین نکته، استفاده از کلمه کلیدی هدف در متن لینکهای داخلی شما است. متن جایگزین تصویر از نظر بهینهسازی جستجویی بسیار مهم است، زیرا برای بازدیدکنندگان با ناتوانی بصری و رباتهای جستجو (که قادر به “دیدن” تصویر شما نیستند) تصویر را توصیف میکند. استفاده از کلمه کلیدی اصلی در سرخط H1 صفحه بهترین شیوه استفاده از آن است. در زیر مثالی از یک بخشSERP برای پست ما در مورد “استراتژی سئو 7 مرحلهای” با کلمه کلیدی اصلی “SEO STRATEGY” آمده است. بسیاری از راهنماهای تحقیق درباره کلمات کلیدی، تمرکز بر کلمات کلیدی دنبالهدار – کلمات کلیدی که خاصتر هستند و معمولاً از بیشتر از یک کلمه تشکیل شدهاند – را توصیه میکنند. اصطلاحات کلاه سفید و کلاه سیاه در سئو، ریشه در فیلمهای وسترن دارند که در آنها نماینده افراد خوب و بد بودند.
ساختار بردکرامب به گونهای است که از هر صفحه؛ به صفحه بالادستی آن لینک داده میشود. پس با توجه به نتایج؛ هدف جستجو را تشخیص داده و به لندینگپیج مناسب اختصاص دهید. کافی است وارد بخش خوشه شوید و خوشههایی که به صورت اتوماتیک ساخته شدهاند را مشاهده نمایید. گام اول این است که خروجیهای اکسلی که از کیوردپلنر و ابزارهای دیگر گرفتیم را وارد ابزار سئو کبوتر کنیم. مثلا اگر سایت شما در حوزه فروش عطر و ادکلن است؛ کلمات بذر شما عطر و ادکلن میشوند.
بعضی از سایتهای محتوایی (مخصوصا قدیمی) ظاهر واقعا افتضاحی دارند. علاوه بر نکاتی که در آن فصل آموختید؛ نکات زیر را هم در سایت محتوا محور پیادهسازی کنید. در ساختارسازی سایتهای محتوا محور ۲ فاکتور بسیار مهم را باید مورد توجه قرار دهیم. کار بعدی شما یافتن و ساختن کلمات کلیدی لانگتیل برای آن حوزهها است. مثلا شما یک مجله در حوزه تربیت فرزند دارید و در پروسه کیورد ریسرچ متوجه میشوید مبحث بازی کودکان نسبت به سایر مباحث پر جستجوتر است. با قرار دادن کد بالا به رباتهای میگویید این ۲ صفحه یک محتوا دارند و فقط لینکی که درون رل قرار گرفته را ترتیب اثر دهد.
تحلیل رفتارهای گوگل به شما کمک می کند تا بفهمید چه فاکتورهایی باعث جلب رضایت گوگل شده و به سایت شما امتیاز بالا دهد. سپس با استفاده از این فاکتورها و تکنیک ها، شانس به دست آوردن رتبه های بالا برای سایت خود را چند برابر کنید. یعنی بفهمیم که چه کلماتی در گوگل بیشتر جستجو میشود و هر کلمه چقدر سرچ دارد. در این مقاله، شما با اصول و مبانی سئو، تکنیک های سئو on-page و off-page، و ابزارهای سئو آشنا خواهید شد. با مطالعه این مقاله، شما می توانید به تنهایی وب سایت خود را بهینه سازی کنید و رتبه خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. کلیدواژهها نقش حیاتی در سئو دارند و انتخاب صحیح و استفاده مناسب از آنها میتواند به بهبود رتبهبندی سایت در نتایج جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک کمک کند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری