آموزش سئو سایت خبری
آموزش سئو سایت خبری
به طور کلی، برای ارزیابی ارزش بک لینک ها به چندین معیار اعم از ارتباطات محلی و غیرمحلی، شرایط محتوا، سایت پرستیژ، و بسیاری ویژگیهای دیگر نیازمند هستید. علاوه بر این، تحلیل کیفی و کمی این آیتم ها میتواند به صورت اتوماتیک و یا دستی صورت بگیرد. کسب درآمد از وبسایت به ” هــنــر ” نیاز دارد ، هنری که از صبور بودن شروع می شود و به کسب تخصص های بیشتر ختم می شود. باید بدانید که از طریق وب می توانید خیلی زود ثروتمند شوید اما این اتفاق نیازمند هنری اکتسابی است که با تلاش بدست می آید. امروزه بیشتر کاربران با موبایل وبگردی میکنند پس یکی از اصلیترین وظایف تیم سئو این است که از موبایلفرندی بودن سایت شما مطمئن شوند.
اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدیتر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب میشوند. درباره تعریف آن و دستههای آن و برخی شیوههای لینک داخلی یاد بگیرید. برای یافتن آنها، به سایت یودمی بروید و دورههای رایگان را انتخاب کنید. «رایگان» و «کنفرانس» معمولاً با هم جور نمیآیند، اما BrightonSEO هر شش ماه هزاران بلیط رایگان از طریق قرعهکشی توزیع میکند. این کنفرانس که دو بار در سال در شهر برایتون (انگلستان) برگزار میشود، شاید یکی از بزرگترین کنفرانسهای سئو در جهان باشد و با بیش از چهار هزار شرکتکننده برگزار میشود. این گزینه برای کسانی خوب است که بخواهند برای یادگیری SEO از ایران خارج شوند.
یک سایت خبری آموزشی موفق بایستی سئویی قوی و اصولی داشته باشد تا توسط موتورهای جستجو از امتیازت بالایی برخوردار شود و در دید بازدیدکنندگان قرار بگیرد. یک سایت خبری که به صورت بهینهسازی سئو در آن به درستی انجام گرفته باشد بیشتر از رقیبان خود موفق خواهد بود. یکی از مهمترین بخشهای سئو برای وبسایتهای خبری، بهینهسازی محتوای وبسایت است. محتوای مطالب باید قابل خواندن و آسان برای خوانندگان باشد و همچنین شامل کاربردیترین کلمات کلیدی باشد. در واقع، تعداد و کیفیت لینکهای برگشتی در وبسایتهای خبری هم خیلی مهم است و باید با دقت بالا پیگیری شود. در کل، بهینهسازی موتورهای جستجو برای وبسایتهای خبری، مهمترین راهی است که میتوانید ترافیک وبسایت خود را بالا ببرید و خوانندگان بیشتری به سایت خود جذب کنید.
پس چرا یک سایت خبری بزرگ باید چنین محتوایی در سایت خودش منتشر کند؟ راستش من نام این محتواها را مقاله تله میگذارم! یعنی چه؟ باز هم باید به آن گفته قبلی برگردم که سایت های خبری هدف شان نگاه داشتن هر چه بیشتر مخاطبان در سایت است. در این تکنیک کلمات و خبرهایی که برای تان سئو شدنش بسیار اهمیت دارد را باید در بازه های زمانی کوتاه آپدیت کنیم. بعد از تعیین دسته بندی ها، تگ مربوط به آنها را به مقالات مربوط بزنید. بعد از این، سعی کنید در هر مقاله مرتبطی که صحبت از یارانه ها شد، به این تگ لینک بدهید. حتی برای افزایش احتمال کلیک کاربر، میتوانید از او به شکل متنی درخواست کنید که برای خواندن مطالب بیشتر، وارد صفحه دسته بندی شود.
برای انتشار سریع یک خبر، محتوای سایتهای دیگر را کپی نکنید زیرا گوکل این محتوا را شناسایی کرده و از نتایج حذف میکند. به یاد داشته باشید یکی از مواردی که باید برای بهبود سئو وردپرس مد منظرتان باشد بحث سرعت سایت است که در دوره افزایش سرعت سایت یاد خواهید گرفت چگونه سرعت سایتتان را بهبود ببخشید تا در نتایج گوگل بهتر دیده شوید. اگر سایت خبری دارید و می خواهید اخبار و مقالات شما خوب دیده شوند، باید با ترفندهای سئو برای سایت های خبری آشنا باشید. بهترین راه برای یافتن آنها استفاده از موتور جستوجویی مانند گوگل است. بهجز این، باید اعتراف کرد که کارشناسان سئو روی گوگل بهعنوان مرجع انحصاری سئو تمرکز کردهاند. بهجز جستوجوی ساده، به رتبهبندی، پیشنهادات و رفتار جستوجوی گوگل هم دقت کنید.
بگذارید صادقانه بگویم، سرعت وبسایت خبری مهم تر از دیزاین و حتی تجربه کاربری است. اصلا به همین دلیل است که خود گوگل پروژه AMP را برای کاربران موبایل راه اندازی کرده است که با کاهش فایل های CSS سرعت لود صفحه را بسیار بالا ببرد. شاید بتوان گفت قدرتمند ترین لینک داخلی برای اتصال محتوای خبری وبسایت به هم استفاده از تگ است. با استفاده از یک تگ بخصوص می توانید تمامی محتواهایی که در یک موضوع هستند را در کنار هم بیاورید. به عنوان مثال 50 خبر در مورد هوشنگ ابتهاج در سایت قرار گرفته است؛ اگر در زیر هر محتوا و خبری تگ “هوشنگ ابتهاج” خورده باشد شما دارای صفحه ای هاب هستید که تمامی اخبار و مقالات در مورد او را گردآوری کرده است.
زیرا اگر انتشار خبر را به تعویق بیاندازید کاربران شما به سمت رقبا میروند. در واقع اگر به موقع عمل نکنید رقبا جای شما را میگیرند و خبر را سریعتر منتشر میکند. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متنهای بیمعنی، تزریق بیخاصیت کلمات کلیدی در متنها، ارائهی لینکهای بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. وقتی وبسایت خود را ایجاد کردید، حتماً آن را گوگل آنالیتیکس وصل کنید تا با تحلیل داده آشنا شوید. گوگل آنالیتیکس، بهترین ابزاری است که بازاریابان اینترنتی برای اندازهگیری موفقیت کمپینهای خود در دست دارند.
در نهایت روزانه صفحات زیادی با موضوعات مختلف در سایت بارگزاری و دیده می شود که اگر به خوبی سازماندهی نشود، دسته بندی نشود، کاربر نمی تواند خبر مدنظر خود را بیابد. همانطور که ابتدای مقاله هم گفتم، سئو کردن سایت های خبری نسبت به دیگر سایت ها تفاوت های زیادی دارد و همین موضوع باعث میشود نیاز باشد با دانش کافی به سراغ آن بروید. در این میان اگر سوالی در مورد سئو سایت های خبری داشتید یا بخشی از این مقاله برای تان نامفهوم بود، در بخش نظرات سوالات تان را جواب میدهم. پیشنهاد می کنیم برای اینکه با انواع سئو آشنا شوید مقالات آموزش سئو سایت فروشگاهی و سئو سایت آگهی را برای درک عمیق تری از مدل ها و تفاوت روش های سئو مطالعه و بررسی نمایید. چراکه برای موفقیت در گوگل، روش های مختلفی برای حوزه های مختلف می بایست در پیش گرفت تا در نتایج بالای گوگل قرار بگیرید و قطعا یک روش برای موفقیت در گوگل وجود ندارد.
یک سری از صاحبان سایتها، این موضوع مهم را برونسپاری میکنند و عدهای هم افراد متخصصی را برای انجام این امور در شرکت خود استخدام میکنند. اما به صورت دقیق نمیتوان محدود مشخصی را برای سئو سایت خبری در نظر گرفت زیرا به موارد بسیاری بستگی دارد. با استفاده از روش های بهینه سازی داخلی دیگر همانند استفاده از تصاویر مناسب و با کیفیت بالا، استفاده از لینک های داخلی مناسب و تاثیرگذار، بهبود عملکرد سایت خبری و افزایش بازدید کنندگان لازم انجام میشود. اگر از محتوای تکراری استفاده می کنید، وب سایت خبری شما می تواند توسط گوگل جریمه شود. گوگل محتوای سرقت شده را اصلاح می کند و آنها را در رتبه بندی جستجوی خود رتبه بندی نمی کند.
تفاوت مهم بین بازدید حاصل از مقاله و خبر در این است که بازدید مقالات ثابت هستند و قرار نیست مثل خبریها صرفا در یک مدت کوتاه برای تان مخاطب بیاورند. در این بخش مشکلاتی که بر سر راه سئو و بهینه سازی سایت خبری وجود دارد را به همراه نکاتی برای رفع آنها آوردهایم. روی صفحات دستهبندی کار کرده و آنها را برای نمایش در SERP بهینه کنید، زیرا ترافیک بالایی را به سایت شما هدایت میکنند. با استفاده از کیورد ریسرچ میتوانید کیورد درستی برای این صفحات دسته تارگت کنید. به سایر صفحات دستهبندی مشابه در نتایج جستجو، نگاه کرده و ببینید که برای کدامیک از کیوردها بهینه شدهاند. سپس کلمات مرتبط را شناسایی و چک کنید که آیا برای آن کلمه صفحات رقبا رتبه دارند یا خیر.
این راهنمای سئو به شما میگوید که چطور از SERPStat برای بهبود نمرهها سئو وبسایت خود استفاده کنید. با استفاده از ابزارهای رصد رتبه و ترافیک می توانید عملکرد سایت خود را در طول زمان رصد کنید و برای بهبود آن برنامه ریزی کنید. بهترین انتخاب برای خوانندگان، امکان اشتراک گذاری محتوا تنها با یک کلیک است. موفقیت استراتژیهای رسانههای اجتماعی شما به تعامل کاربر، نظرات، اشتراکگذاریها، رأی مثبت و سایر جنبههای پستهای شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید، گوگل از صاحبان سایت انتظار دارد که حداقل 20 درصد از لینک های nofollow را داشته باشند تا طبیعی به نظر برسد. شما باید تغییرات جزئی ایجاد کنید تا به خوبی با صفحه نمایش های کوچک مطابقت داشته باشد.
اگر ربات گوگل با هر بار خزیدن موارد جدیدی را در وب سایت شما پیدا کند، دفعات بیشتری به وب سایت شما می آید. ربات گوگل در صورتی که از سایت شما بازدید کند و سرور شما خراب باشد، ممکن است باعث خرابی شود . روابط عمومی به عنوان یکی از مهمترین بخشهای هر سازمانی، در سایتهای خبری نیز دارای نقش بسیار مهمی در بهبود سئو است. این نقش از طریق تعامل با رسانهها، جلب توجه مخاطبان و ایجاد ارتباطات مفید با دیگر وبسایتها و منابع آن اتفاق میافتد. به همین منظور، از روشهای سئو نوین در افزایش سرعت بارگذاری سایتهای خبری استفاده میشود. این روشها شامل بهینهسازی کدهای جاوااسکریپت و CSS، فشردهسازی تصاویر و فایلهای صوتی و تصویری، نگهداشتن حجم فایلها در حداقل ممکن، بهینهسازی فایلهای ویدیویی با استفاده از فرمتهای پرکاربرد و سرعتی و… میباشد.
این به کاربران کمک می کند مقالاتی را در مورد موضوعات مورد علاقه خود به طور موثر پیدا کنند. اگر به مشاوره سئو و آموزش موارد مختلف به تیم خبری خود نیاز دارید هم می توانید با ما در ارتباط باشید. یک اینکه اختصاص بودجه، میزان فعالیت و انرژی اگر روی یک حوزه تخصصی معطوف شود، نتیجه به مراتب بهتری نسبت به پا گذاشتن در تمامی حوزه ها و ضعیف عمل کردن دارد. البته اگر سرمایه بالایی دارید و می توانید چندین متخصص توید محتوا، خبرنگار و پشتیبان سایت استخدام کنید هیچ مشکلی برای ورود به دنیای خبرگزاری های عمومی نیست. همچنین در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهامی در این زمینه می توانید تمام سوالات خود را از قسمت نظرات وبسایت با ما در میان بگذارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید. • ساخت سایت مپ و معرفی آن به گوگل• مطمئن بودن از بهینه بودن قالب ها• سرعت لود سایت زیر سه ثانیه باشد• اگر می توانید کد های اسکیما را به سایت اضافه کنید.
در پروژه های من کیفیت در کنار اخلاق حرف اول را می زند و عاشق چالش و حل مسئله هستم. با استفاده از ابزارهای تولید محتوا می توانید محتوای باکیفیت و جذاب برای مخاطبان خود تولید کنید. ساده ترین راه برای خوانندگان شما برای یافتن شما در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی از طریق پورتال خبری است. ابتدا تعداد مقالات خبری را که قصد دارید به صورت روزانه پست کنید، برنامه ریزی کنید. مطمئن شوید که صفحات وب سایت شما دارای حداقل کدها و کدهای تمیز هستند.
با استفاده از RSS، کاربران می توانند خبرها و مطالب جدید سایت را بصورت خودکار از طریق RSS Reader دریافت کنند، بدون اینکه نیاز به مراجعه مستقیم به سایت داشته باشند. این باعث می شود که سایر وب سایت ها و سرویس های خبرخوان بتوانند خبرها و مطالب سایت خبری را دریافت کنند و در سایت خود نمایش دهند. این امر به افزایش نفوذ سایت خبری و افزایش آگاهی درباره مطالب آن کمک می کند. زمانی که یک سایت تمام تکنیکها و اصول سئو بر روی آن صورت میگیرد، موتور جستجو گوگل صفحات آن سایت را مورد بررسی قرار میدهد. پس از اینکه متوجه شد سایت مذکور تمامی تکنیکها را به درستی و اصولی انجام داده است، امتیازات مثبتی برای آن در نظر میگیرد. سئو فرآیندی است که باید توسط متخصصان و کاربلدان این حوزه صورت گیرد به همین دلیل برای پروژه شما هزینههایی را به همراه دارد.
مثلا تگ “اخبار سیاسی کلمبیا” میتواند شامل تمامی مقالات شما در مورد کشور کلمبیا و مسائل سیاسی آن باشد. به دلیل اینکه تمرکز سایتهای خبری بیشتر روی اخبار جدید و به روز است ممکن است مسیر درستی برای کرول محتوای سبز قدیمی وجود نداشته باشد، این باعث میشود دسترسی به محتوا امکانپذیر نباشد. راه حل آن استفاده از دکمههای جاوا اسکریپت برای بارگیری بیشتر مقالات در صفحات دستهبندی، ایجاد صفحهبندی یا پیجینیشن در صفحات کتگوری و استفاده از صفحات آرشیو است. وقتی یک وب سایت خبری را مدیریت می کنید و می خواهید از تمام مزایای آن استفاده کنید، موارد زیادی را باید در نظر بگیرید. در این مقاله، ما در مورد محتوای خبری، داده های ساختار یافته، AMP، سرعت خزش، به روزرسانی محتوا و ساختار سایت به شما گفتیم. سرویس RSS امکان مشترک شدن و عضویت در خبرنامه سایت خبری را برای کاربران فراهم می کند.
زمانی که یک سایت در صفحه اول گوگل قرار میگیرد، ناخودآگاه بازدید آن بیشتر شده و اعتبار و محبوبیت خاصی میان مخاطبین بدست میآورد. پس مهمترین گزینه که یک سایت را به صفحه ابتدایی گوگل میرساند، رعایت اصول سئو است. در حوزهی سئو، افزایش نرخ بازدید سایت خبری از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به این که سایتهای خبری باید با کلاسی جذاب و کاربرپسند همراه باشند، باید تلاش کنید تا به بهترین روشها برای بهینهسازی کنتنت و صفحات خود بپردازید. بهینهسازی عناوین و محتوای مطالب سایت خبری با کارایی بالا یک موضوع مهم و حیاتی در جهان رسانهای است. هدف اصلی این موضوع، بهبود عملکرد سایت خبری و جذب بازدیدکنندگان بیشتر است.
آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامهنویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعهی الگوریتمهای جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همهی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وبسایت یک کسب و کار نقش ایفا میکنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. اکثر وبسایتها برای بهبود رتبه خود در نتایج جستجو، از کلمات کلیدی استفاده می کنند. بازار خبری بسیار رقابتی است و بسیاری از سایت های خبری در موضوعات مشابه سایت شما رقابت می کنند. ارائه اطلاعات سریع و به روز، می تواند شما را از رقبا متمایز کند و کاربران را به سمت سایت خبری خود جذب کند.
اگر با کمک یک برنامه نویس یا اصلا افزونه های وردپرسی، کدهای AMP را به سایت تان اضافه کنید، این قابلیت برای مقالات تان فعال میشود. به این ترتیب یک نسخه از صفحات سایت شما در خود گوگل ذخیره شده و کاربران در زمان کلیک روی سایت شما در نتایج، در واقع وارد سایت گوگل میشوند. در این سایت ها یکی از مهم ترین مسائل این است که سردبیر سایت با اصول سئو آشنا باشد و نه اصول سردبیری در روزنامه و سبک های چاپی. تازه بعد از اینکه فرد مناسبی را پیدا کردید باید به سراغ دبیر ها و افرادی برای درج اخبار بگردید که توانایی کار مداوم و بر اساس دانش روز سئو را در سایت دارند. برای بهینه سازی محتوای خبری باید تصاویر را نیز به صورت زیر بهبود بدهید.
اگر نتوانید در ساعات اولیه انتشار یک خبر، رتبه های اول گوگل را به دست آورید، رقبا جای شما را می گیرند. محتوای سایت های خبری باید مرتبا آپدیت شوند و سایر قواعد سئو و سئو تکنیکال را رعایت کند. از آنجایی که گوگل الزام وجود AMP برای ورود به آن استوری های برتر را کنار گذاشت، AMP اهمیت خود را کمی از دست داد. اما این بدان معنا نیست که شما نباید در پی استفاده از مزایای AMP نباشید. با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم اخبار را در دستگاه های تلفن همراه خود بررسی می کنند، باید مطمئن شوید که سرعت بارگذاری صفحات سایت شما در موبایل مناسب است. هدف AMP این است که به جای بارگیری کامل سایت دسکتاپ در موبایل یا همه موارد اضافی که در وب سایت واکنش گرا ایجاد کرده ایم، مقالات را فوراً در دستگاه تلفن همراه نشان دهد.
با تگ های هدر، گوگل و خوانندگان می توانند به راحتی محتوای مقالات خبری شما را درک کنند. به روز رسانی محتوا بخصوص برای اخبار ترند و روز نشان دهنده یک خبرگزاری فعال و مثبت است. مثلا به محض انتشار خبر انفجار در لبنان باید هر چند دقیقه آپدیت های مربوط به آن را در خبر قرار دهید و حتی بر اساس زمان محتوای صفحه را جدا کنید تا مخاطب در جریان تمام قضیه قرار بگیرد. روند سئو تکنیکال وبسایت در ابتدا بررسی می شود، تمامی موارد زیر چک شده و در صورت نیاز ارور ها باید رفع شود. دو اینکه اگر شاخه ای خاص به عنوان مثال اخبار مربوط به غرب تهران، فوتبال انگلیس، بالیوود، سریال های کره ای و … داشته باشید، احتمال ایجاد اعتماد و اعتبار بین شما، کاربر و گوگل نسبت به حالت وبسایت عمومی بیشتر است. در زیر بعضی از چالش هایی که برای سئو یک سایت خبری با آن مواجه خواهید شد را برای شما آورده ایم.
قیمت سئو در برابر نتایجی که از آن حاصل میشود بسیار کم و مقرون به صرفه خواهد بود. بهینهسازی سایت خبری دارای مزیتهای بیشماری است که ادامه مقاله در مورد مهمترین آن برای شما توضیح خواهیم داد. در این راستا، تکنیکهای بیرونی از ابزارهایی هستند که برای بهینهسازی سئو سایتهای خبری استفاده میشوند. این ابزارها شامل ابزارهایی همچون واژگان کلیدی، پیوندهای خارجی (بکلینکها)، صفحات اجتماعی و غیره هستند. به طور کلی، تکنیکهای بیرونی به روشهایی اشاره دارند که استفاده از آنها در سایت خبری شما ممکن است بهبود موقعیت جستجویی آنها را بهبود بخشد. این شامل توجه به سرعت بارگذاری، آسیبپذیری، رعایت قوانین امنیتی و طراحی رسپانسیو با شکلهای جالب و زیبا، کنونیتی و مدیریت سایت است.
در نتیجه بستر برای شما که اصول سئو را می دانید کاملا آماده است و می توانید روی یکسری کلیدواژه های خاص خبری، رتبه های اول را برای خود کنید. یکی از مهم ترین ویژگی های سایت خبری بزرگ، قابلیت جستجو و دسته بندی کامل آن ها است. شما در سایت هایی مانند ایسنا برای پیدا کردن یک خبر خاص، هم می تواند از دسته بندی گسترده این سایت، بهره مند شوید و هم می توانید از بخش جستجو و فیلترینگ های مختلف آن، استفاده کنید. امروزه طبق آمار گوگل بیشتر سرچ ها از طریق موبایل و تبلت انجام می شود پس داشتن سایتی که واکنش گرا نباشد و صفحات خود را به خوبی در نمایشگر های موبایل و تبلت نشان ندهد به ضرر مدیر وب سایت است. کاربران به محض ورود به چنین صفحه ای سایت را ترک می کنند و گوگل هم برای نداشتن عدم تطابق امتیاز منفی برای شما در نظر می گیرد.
کارا بودن سایت وردپرسی ، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم. برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت. آژانس دیجیتال مارکتینگ دی ام سرویس، با اتکا به تیمی مجرب و متخصص در زمینه خدمات سئو، راهکارهای جامعی را برای بهینهسازی سایتهای خبری ارائه میدهد. ما با تحلیل دقیق نیازها و اهداف شما، استراتژی سئوی منحصر به فردی را برایتان طراحی میکنیم تا در دنیای خبر، در کلمات مدنظرتان همواره در صدر نتایج موتورهای جست و جو مخصوصا گوگل باشید. تحقیق کلمات کلیدی در حوزه خبر بسیار نقشی اساسی دارد زیرا عملا شما در بخش سئو خبری، چند کلمه کلیدی خاص ندارید و ترند های سرچ کاربران، به صورت روزانه به عنوان کلمات شما انتخاب می شود.
فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا سئو خارجی یا SEO Off-page می نامیم. سئو، همانند یک قطبنما، مسیر را برای جذب مخاطبان و ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، هموار میکند. با بهینهسازی یا همان سئو سایت خبرگزاری ، میتوانید اعتماد موتورهای جستجو را جلب کرده و کاربران بیشتری را به سمت وبسایت خود هدایت کنید. دسته بندی و تگ ها، تاثیر مستقیم بر تجربه کاربری و آسان بودن دسترسی کاربران به محتواهای دیگر در سایت شما دارد. اگر قرار است در چند حوزه مانند ورزش، فرهنگ، اقتصاد و سیاست کار کنید، باید هر دسته در سایت به صورت مجزا ایجاد شده و در بالای تمامی صفحات قرار بگیرد تا مخاطب سریعتر بتواند به بخش مورد نظر دست پیدا کند. با گذاشتن تگ استقلال روی تمامی خبر ها، کاربر با کلیک روی ان، به صفحه ای که تمامی این اخبار قرار دارد، هدایت می شود.
✅ این مقاله توسط تیم سئو مجموعه آنلاین خدمات تهیه شده که از سال ۱۳۹۵ روی بهبود رتبه بیش از 300 سایت ایرانی کار کرده اند. به طور کلی سایت مپ شانس دیده شدن و رسیدن به نتایج برتر گوگل را بیشتر می کند. با توجه به اینکه سایت شما خبری است و ماهیت آن انتشار اخبار است باید بیشتر به درج اخبار بپردازید. سلام خسته نباشیدمقاله خوبی بود و با جزئیات به همه چیز پرداخته بودید. ولی یک سوال دارم مقالات سبز یا همون محتواهای ماندگار و اخبار به چه نسبتی باید در سات منتشر بشه؟ منظورم اینه کدوم باید تعدادش بیشتر باشه..
همچنین با خرید بکلینک و لینکسازی خارجی هم میتوان اعتبار و بازدید سایت را بالا برد. برای بک لینک سازی تیم سئو ایدههای مختلفی مانند کامنت مارکتینگ یا طراحی کمپینهای ریپورتاژ آگهی را ارائه میدهند. با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می توانید محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. با رعایت این نکات می توانید سایت خبری خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید و رتبه آن را در گوگل افزایش دهید. اگر سایت شما دیر ایندکس شود، ممکن است در پیک جست و جوی خبری خاص، قافیه را به رقبا ببازید و از دریافت ورودی بیشتر عقب بمانید. مهمتر از سرعت انتشار، ایندکس سریع مقالات و قرار گیری ان ها روی گوگل است.
تا هم بتوانند کارهای ساده و اولیهی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. «اصول و بهترین شیوههای سئو» دورهای نوآورانه و جامع است که با دقت طراحی شده تا شما را در دنیای جذاب و حیاتی بهینهسازی موتور جستجو (SEO) راهنمایی کند. شما با تحقیق در مورد کلمات کلیدی آشنا هستید، اما چگونه میتوانید این کار را بهطور مؤثر انجام دهید؟ فرایند دقیق را بررسی کنید و با معیارهایی که باید در حین پیادهسازی آن در نظر بگیرید، آشنا شوید. شگفتآور است که کورسرا همچنان دورههایی از بهترین دانشگاهها را بهصورت رایگان ارائه میدهد. از جمله، دوره مقدمهای بر بهینهسازی موتورهای جستوجو از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس. آیا تا به حال آرزو کردهاید که بتوانید یک کمپین بازاریابی واقعی و بودجه آن در دسترس شما باشد تا این کار را واقعا تست کنید؟ با چالش بازاریابی آنلاین گوگل میتوانید این کار را کنید.
به دلیل انتشار زیاد محتوا در سایتهای خبری احتمال تولید محتوای تکراری بیشتر است. برای بهبود رتبه سایت و بهینه سازی محتوای خبری از کنیبالیزیشن (canibalization) یا ایجاد محتواهای تکراری جلوگیری کنید و با تیم محتوا در این خصوص هماهنگ باشید. گوگل روند بررسی را کنار گذاشت و این امکان را برای همه سایت های مرتبط (خبری) ایجاد کرد که در استوری های برتر گوگل ظاهر شوند. مدتی بعد، گوگل اعلام کرد که حتی الزام AMP را برای استوری های برتر حذف می کند! بنابراین، اگر محتوایی مرتبط، با کیفیت و در زمان مناسب منتشر می کنید و سایت شما از نظر فنی سالم است، از داده های ساختار یافته استفاده می کند و نقشه سایت XML خبری ارائه می دهد، ممکن است در Google News ظاهر شوید.
نکته مهم سئو سایت خبری در بحث لینک سازی این است، نباید از این موضوع غافل شوید. همان طور که قبلا گفتیم، یک سایت خبری برتر می بایست دسته بندی های متعددی را برای اخبار خود، در نظر بگیرد. در کنار دسته بندی مناسب، استفاده از برچسب ها به عنوان یک هشتگ میتواند کاربرد ویژه ای برای کاربرانی که به دنبال خبر هستند، داشته باشد. برخی از سایت های خبری، برچسب ها پرکاربرد و ترند روز را در صفحه اصلی خود به نمایش می گذارند. پس چه کنیم؟ مثل بقیه رقبای تان در حوزه سئو سایت های خبری، از تگ ها استفاده کنید! تگ یا برچسب چیزی مثل همان دسته بندی است که یک دسته محتوای شما را در خودش نشان میدهد.
این ابزارها می توانند به شما در یافتن سایت های مرتبط، شناسایی بک لینک های خراب و آنالیز رقبا کمک کنند. اما ارائه مقالات خبری خود در Google News بهترین کاری است که می توانید برای پست های خود انجام دهید. اکثر وب سایت ها پیوندهایی به صفحات اجتماعی خود را در گوشه بالا یا در پایین صفحه قرار می دهند. با سرعت بارگذاری سریع برای وب سایت خود، احتمالاً رتبه بالاتری در گوگل خواهید داشت. مهم نیست که وب سایت شما چند صفحه دارد، ضروری است که یک نوار جستجو در بالای صفحه قرار دهید. به منظور گنجاندن تمام جزئیات حیاتی، سایت های خبری در نهایت هزاران صفحه وب دارند که همه آنها باید بهینه و سازماندهی شوند.
به همین دلیل هم پیشنهاد میکنم حتی اگر طی روز اتفاق خاصی نمی افتد، شما سعی کنید در مورد چند موضوع نه چندان پرمخاطب خبر منتشر کنید. به این ترتیب سرعت ایندکس سایت خبری تان را بالا برده و سئو کردنش را راحت تر میکنید. در گذشته، گوگل از ناشران خبری خواسته بود تا برای ورود به Google News درخواستی برای بررسی دقیق سایتشان ثبت کنند. در صورت خوش شانسی، سایت شما پذیرفته می شد و می توانستید کار خود را در زمینه سئو سایت خبری خود شروع کنید. این فرآیند به این معنا بود که فقط ناشران اخبار بررسی شده می توانستند در استوری های برتر گوگل حضور داشته باشند. در دنیای امروز، سایت های خبری به عنوان یکی از منابع اصلی اطلاعات برای مردم جامعه و نشر خبرهای روز دستخوش تغییرات گسترده ای شده اند.
البته یک سایت خبری باید با قوانین خود این موارد را در نظر بگیرد به عنوان مثال خبرگزاری های پزشکی و سلامتی معمولا مقالات دیجیتالی را منتشر نمی کنند و به همین دلیل تحقیق کلمات کلیدی می بایست در حوزه مشخص وبسایت خبری باشد. در این مطلب ما تلاش خواهیم کرد که شما را با مفهوم سئو سایت خبری، چالش های آن و بهترین استراتژی های یک سایت خبری آشنا کنیم. در اینجا منظور ما از سایت خبری، سایت هایی هستند که فقط برای تولید و ارائه اخبار ساخته شده اند. طبیعتا کمتر دیده اید که بین صفحات خبری، لینک سازی درون متنی، صورت بگیرید. معمولا لینک سازی ها از طریق بنرها و راه های مختلف دیگر، انجام می شود.
افراد زیادی چون با تمامی جزییات سئو آشنا نیستند از منتورینگ سئو کمک می گیرند ولی در این بخش قصد داریم آخرین جزییات مربوط به سئو یک سایت خبری را نیز برای شما بازگو کنیم تا با رعایت همین موارد بتوانید هر سایتی در حوزه خبر را سئو کنید. در غیر این صورت، سایت های دیگر برنده مسابقه خواهند بود و مخاطبان شما را می دزدند. به عنوان یک وب سایت خبری، باید دارای یک وبلاگ باشد که هر روز به روز می شود. اگرچه روند سئو سایت خبری تقریباً شبیه به سایر سایت ها است، اما باید رویکرد هدفمندتری را دنبال کنید. نکته مهمی که در تمامی وبسایت ها از جمله سئو سایت های خبر باید به آن توجه کرد، الگوریتم های گوگل و بخصوص نسخه ای که E A T برای ما پیچیده است؛ می باشد. اگر سرعت سایت شما در نمایش خبر پایین باشد یا وبسایت با اشکال فنی مواجه شود در نهایت هر چقدر برای تحقیق کلمه کلیدی یا تهیه خبر تلاش کرده این بی نتیجه است، پس از اهمیت سئو تکنیکال غافل نشوید.
مهم ترین موضوع که در ابتدا باید مطرح شود این است که سایت شما در یک حوزه ی خبری فعالیت می کند یا در چندین حوزه. در ابتدا به سراغ سایت هایی می رویم که تمرکز شان روی یک حوزه ی خبری است. پیشنهاد می کینم سئو سایت گردشگری را مطالعه کنیم تا متوجه نکات مهمی در سئو شوید. گوگل نیوز مانند SERP است و میزان اعتبار شما، بهینه بودن کلمات کلیدی، میزان به اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی باعث میشود رتبه بالاتر و بازدیدهای بالاتری از Google News بگیرید. استانداردهای گوگل را برای نمایش محتوایتان در گوگل نیوز بررسی کنید و محتوا را بر اساس همان استانداردها تنظیم کنید.
5- برخی از مباحث در این حوزه جستجوی دائم و همیشگی دارند که برنامه ریزی صحیح و تولید این گونه محتواها که به محتوای همیشه سبز معروف هستند نیز می تواند سبب گسترش وبسایت شود. در دنیای امروز، سایتهای خبری برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک، به شدت به SEO نیاز دارند. ما در این محتوا 6 مرحله اساسی سئو سایت های خبری را برای شما توضیح خواهیم داد. در واقع سایت های خبری یک سری مقالات جذاب در سایت شان منتشر میکنند تا مخاطبانی را بیشتر درگیر کنند. اگر همین حالا کمی بازدید، در حد روزانه 100 نفر هم داشته باشید، میتوانید به آمار سرچ کنسول سایت تان نگاه کرده و ببینید که مخاطبان موبایلی، تعدادشان بیشتر از مخاطبان رایانه ای شده! بنابراین صرفا یک اشکال کوچک در ظاهر سایت تان هنگام مشاهده با موبایل، ممکن است باعث شود اغلب کاربران سایت را از دست بدهید.
این به اشتراک گذاری ، پست شما در رسانه های اجتماعی تشویق می کند زیرا آنها تصویری دارند که قبلاً کسی ندیده است. تصاویر یکی از جنبه های ضروری تجربه کاربر هستند و با تعداد زیادی عکس آنلاین، یافتن و ارسال عکس های منحصر به فرد و مرتبط می تواند مشکل باشد. از این رو، ابتدا ضروری است که یک ساختار منظم برای صفحات سایت خود ایجاد کنید. اگر آن هزاران صفحه را بدون سازماندهی رها کنید، بازدیدکنندگان نمی توانند اطلاعات مرتبط را پیدا کنند. Accelerated Mobile Pages قابلیت و پروژه ای اپن سورس از طرف گوگل است که با حذف کدهای CSS و جاوا اسکریپت تا جای ممکن سرعت لود صفحه را برای تلفن های همراه بالا میبرد.
تنها راهی که برای روزنامه نگاران باقی میماند ارائه اخبار به صورت آنلاین در یک سایت خبری است. برای مثال اخبار حوزه ارز و خبرهای مربوط به قیمت دلار همیشه دارای سرچ بالایی در گوگل هستند پس برای این گونه اخبار برنامه ریزی مدونی داشته باشید. اگر تیم جوان و خوبی جمع کرده اید که با اصول ابتدایی کار سئو و سئوی اخبار تا حدی آشنایی دارند باید از یک سئو کار حرفه ای و با سابقه بخواهید تا تیم شما را آموزش دهد، چرا که در کنار همه سایت های خبری این تیم حضور دارد. بعد از گردآوری و آموزش تیم محتوا گذاری، نیاز به سایتی دارید که کاملا در این راه بتواند با شما همراهی کند و نیازهایتان را برطرف کند. در سایتهای غیر خبری زمان انتشار یک مقاله چندان مهم نیست اما درباره سایت خبری مساله فرق میکند، باید سریع عمل کنید و تا تنور داغ است نان خود را بچسبانید.
در واقع این استراتژی که بیشتر با نام نیچ مارکتینگ شناخته میشود، به این اشاره میکند که برای به موفقیت رسیدن در یک بازار، بهتر است به جای ورود به کل آن صنعت، به یک گوشه اش وارد شوید. بعد از انجام مراحل فوق میتوان گفت حال میبایست روزانه خبر های مرتبط با حوزه خود را منتشر کنید. با هرس محتوا اجازه میدهید که بودجه خزش شما هدر نرفته و صرف مقالات پر ارزشتر و جدیدتر شود. با استفاده از افزونههایی مثل رنک مث میتوانید این کار را انجام دهید. از ابزار test mobile friendly برای بررسی سایت خود در نسخه موبایل و بررسی موبایل فرندلی بودن آن استفاده کنید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتمها، این روشها هم کارایی خود را از دست میدهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگتر میشود.
منبع