بهینهسازی محتوا برای جستجوهای سلامت و تناسب اندام

GEO: بهینه‌سازی برای موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی آژانس رشد کسب و کار

اگر دنبال ایده برای تولید سریع محتوا هستید، سایت Quora می‌تونه براتون مثل یک معدن طلا باشه. تو این پلتفرم کلی سوال توسط آدمای مختلف مطرح می‌شه و بقیه هم بهشون جواب می‌دن. اینجا دقیقاً جایی هست که می‌تونید بفهمید مخاطبای شما دنبال چه اطلاعاتی هستن و بر اساس اون، تولید محتوا سایت با سرعت انجام بشه. موتورهای جستجو به محتوای باکیفیت و منحصر به فرد ارزش زیادی می‌دهند. محتوای شما باید اطلاعات دقیق، جدید و ارزشمندی را ارائه دهد تا هم کاربران و هم موتورهای جستجو به آن اعتماد کنند. جلب اعتماد با ارائه استراتژی دقیق و قابل اجرامخاطب باید به توانایی شما در انجام صحیح پروژه اعتماد کند.

تولید سریع محتوا باید جوری باشه که مشکلاتش رو حل کنه و حس کنه چیزی یاد گرفته. تفهیم نیازهای مخاطبان اساسی‌ترین گام در نوشتن محتوا و ارتقاء سطح تعامل با مخاطبان است. برای دستیابی به این هدف، ابتدا باید با دقت به تجزیه و تحلیل جامعه هدف و نیازهای آن بپردازیم. مفهوم نیازها در اینجا به عنوان خواسته‌ها، مسائل، و خواستگاری‌های مخاطبان تعبیر می‌شود. این نیازها می‌توانند شامل اطلاعات خاص، راهنمایی‌ها، یا حتی سرگرم‌کننده بودن محتوا باشند.

در دنیای اپلیکیشن‌های تناسب اندام همه چیز به این راحتی نیست و چالش‌ها نیز جایی در این مسیر دارند. گاهی ممکن است داده‌های نادرست یا غیرقابل اعتماد، کاربران را در اتخاذ تصمیمات درست به چالش بکشد. اطلاعات نادرست می‌تواند منجر به انتخاب‌هایی شود که مانع پیشرفت و بهبود سلامتی باشند. این برنامه‌ها با پوشش دادن جنبه‌های مختلف سلامتی کمک می‌کنند تا شما بتوانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید و از مسیر پیشرفت خود مطلع باشید. استفاده از این اپلیکیشن‌ها به کاربران اطمینان می‌دهد که درستی مسیر خود را حفظ کرده و بدون نگرانی از درست بودن اطلاعات، برای بهبود سلامتی خود تلاش کنند.

روش های عالی گرفتن بک لینک استفاده از ریپورتاژ، کامنت گذاری در سایت های دیگر با اشاره به مقاله، راه اندازی وبلاگ و پروفایل سازی در سایت های معتبر دیگر هستند. پس از انتشار محتوا به روز رسانی مداوم محتوا را فراموش نکنید چون همانطور که شما رقبا را رصد کردید آن ها هم احتمالا به سراغ محتوایتان می آیند و سعی می کنند بهتر بنویسند. بنابراین برای اینکه جایگاه خود را از دست ندهید و از رقبا عقب نمانید، به صورت دوره ای محتوا را آپدیت کنید. برای بررسی محتوا می توانید از Content Audit ابزار SEMRush استفاده کنید. برای بررسی جامعیت محتوا حتما رقبا را بررسی کنید که چه چیز هایی نوشته اند که هنوز صحبتی درباره آن نکرده اید، بررسی کنید گپ محتوایشان چیست و حتما درباره آن بنویسید.

این کار هم برای رتبه‌بندی توی گوگل مفیده، هم محتوای شما رو همیشه به‌روز نگه می‌داره. این ابزارها اشتباهات املایی، گرامری و حتی علائم نگارشی رو اصلاح می‌کنن و باعث میشن خیلی سریع‌تر به نتیجه برسید. در Grammarly می‌تونید لحن نوشتار رو هم تنظیم کنید تا همیشه نوشته‌هاتون با توجه به مخاطب مناسب باشه. این سوالات رو که می‌بیندید، می‌تونید تبدیل به موضوع برای تولید محتوا کنید. اصلاً ممکنه یک سوال از مشتری، ایده خیلی خوبی برای پست یا ویدیو به ذهنتون برسونه. حتی می‌تونید به اون شخص بگید که به زودی جواب سوالش رو به صورت ویدیو یا پست منتشر می‌کنید.

بنابراین بهینه‌سازی را جدی بگیرید و حتما در برنامه‌های خود جایی را به آن اختصاص دهید. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید هم خوشحال می‌شویم که ما را از نظرات خود بهره‌مند کنید. در کنار تمام این موارد، باید انتخاب کلمات کلیدی مناسب و استفاده از آنها که با الگوریتم‌های جستجو هم‌خوانی داشته باشند و نظر کاربران را در صفحه نتایج جستجو جلب کنند. این مقاله به طور کامل این مسائل را بررسی می‌کند و توضیح می‌دهد که چطور برای ایجاد ساختار محتوایی‌تان از روش‌های مناسب استفاده کنید. لینک داخلی یکی دیگر از مراحل مهم بهینه سازی محتوا است که به ربات های گوگل این اجازه را می دهد که راحت تر صفحات سایت را کراول و رتبه بندی کنند. استفاده از لینک داخلی باعث می شود کاربران بهتر موضوعات مورد نظر خود را پیدا کنند و هم چنین باعث گرفتن اعتبار از صفحات قدرتمند تر می شود.

به‌طور کلی، سئوی محلی بیشتر برای جستجوهایی مفید است که هدف‌شان یافتن خدمات یا محصولات در یک منطقه خاص است. از تصاویر باکیفیت استفاده کنید و برای آن‌ها توضیحات جایگزین (ALT Text) بنویسید که شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد. عنوان (Title) و توضیحات متا (Meta Description) اولین چیزهایی هستند که کاربران و موتورهای جستجو از محتوای شما مشاهده می‌کنند. این بخش‌ها باید بهینه‌سازی شده باشند تا هم موتورهای جستجو را جذب کنند و هم کاربران را ترغیب به کلیک کنند. در این بخش به بررسی بهترین روش‌هایی که می‌توانید برای بهینه‌سازی محتوای سایت خود به کار ببرید، خواهیم پرداخت.

استفاده طبیعی از کلمات کلیدیاستفاده صحیح و متعادل از کلمات کلیدی در محتوا، بخش اساسی از بهینه‌سازی محتوا است. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می‌تواند موجب جریمه توسط گوگل شود، بنابراین باید مراقب باشید که کلمات کلیدی به‌طور طبیعی و منطقی در متن قرار گیرند. لینک‌های داخلی به شما کمک می‌کنند تا کاربران را به صفحات دیگر سایت خود هدایت کنید و به این ترتیب، مدت زمان بازدید کاربران از سایت را افزایش دهید. همچنین، این لینک‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا ساختار سایت شما را بهتر درک کنند و صفحات مختلف سایت شما را ایندکس کنند. یکی از نکات کلیدی در این بخش، انتخاب کلمات کلیدی با حجم جستجوی مناسب و رقابت کم است. این کلمات باید نه تنها مرتبط با محتوای شما باشند بلکه نیاز کاربران را نیز برآورده کنند.

اگر نکته‌ای هست که شما در محتوای خود به آن نپرداخته‌اید، بد نیست شما هم درمورد آن تحقیق کنید و در نوشته خود قسمتی را به آن اختصاص دهید. کنیبالیزیشن زمانی اتفاق می‌افتد که دو لندینگ متفاوت روی یک کلمه کلیدی مشابه مورد هدف قرار بگیرد. به همین خاطر بهتر است مطمئن شوید که محتوای صفحه شما یک کلمه کلیدی خاص دارد تا درگیر این موضوع نشوید. به سایت شما برسد و از مطلب تان، پاسخ خود را دریافت کند حتما یکبار دیگر هم به سایت سر می زند. خب باید بگوییم یکی از مهم ترین دلایل دیده نشدن محتوای شما عدم بهینه سازی محتوا است. در نهایت، اتکا بیش از حد به هوش مصنوعی ممکن است به کاهش مهارت‌های انسانی در تحلیل و تولید محتوا منجر شود.

پس از اجرای روش‌های مختلف بهینه‌سازی محتوا، ضروری است که عملکرد محتوای خود را به‌طور منظم پیگیری کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا ببینید کدام روش‌ها مؤثرتر هستند و در چه بخش‌هایی نیاز به بهبود دارید. سعی کنید فرآیند SEO را به زبان ساده و قابل فهم توضیح دهید، به‌ویژه اگر مخاطب تخصص زیادی در این حوزه ندارد. از اصطلاحات پیچیده پرهیز کنید و مراحل مختلف مانند تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی صفحات، لینک‌سازی و تولید محتوا را با زبانی ساده تشریح کنید. ارائه ارزش SEO به مشتری یا سرمایه‌گذاریکی از اهداف اصلی پروپوزال SEO ، نشان دادن اهمیت و ارزش واقعی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است. این ارزش باید به زبان ساده و با استدلال‌های قوی توضیح داده شود تا مخاطب متوجه شود که SEO چگونه می‌تواند باعث رشد کسب‌وکار و افزایش بازدیدکنندگان و فروش شود.

همچنین، باید علاوه بر محتواهای متنی محتواهای بصری را هم به‌روز رسانی کنید. GEO کمک می‌کند محتوای شما در میان انبوه اطلاعات موجود، برای موتورهای هوشمند بهتر دیده شود. بهینه‌سازی موتورهای تولیدکننده (Generative Engine Optimization) به شما کمک می‌کند در این شرایط بهتر عمل کنید و استراتژی بازاریابی خود را به‌روز نگه دارید. برای اینکه با مفهوم بهینه سازی محتوا آشنا شوید و با روش های صحیح بهینه سازی محتوا را انجام دهید این مقاله را مطالعه کنید. زمان لازم برای اجرای سئو محلی بستگی به شرایط کسب‌وکار و رقابت در منطقه موردنظر دارد، اما معمولاً بین 3 تا 6 ماه زمان می‌برد تا نتایج ملموس دیده شود. سالن‌های آرایشی، اسپا، مراکز تناسب اندام و خدمات مشابه به شدت از جستجوهای محلی بهره می‌برند.

این کار می‌تونه به شما کمک کنه تا بفهمید چه نوع محتوایی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بر اساس اون، محتوای جدید بسازید. البته می‌تونید از خدمات تولید محتوا متنی هم استفاده کنید تا روند کاریتون سریع‌تر پیش بره. تحقیقات گسترده‌ای انجام بدید، به پیج‌های رقبا سر بزنید و از محتوای اون‌ها ایده بگیرید. شاید با دقت بیشتر متوجه بشید که چطور می‌تونید محتوای خودتون رو جذاب‌تر و مفیدتر کنید. اینطوری اطلاعات مورد نیازتون رو سریع‌تر پیدا می‌کنید و دیگه هیچ وقت برای تولید سریع محتوا وقت کم نمیارید.

همچنین، بهینه‌سازی ساختار URL و استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی مرتبط نیز از عوامل کلیدی در بهبود سئو محتواست. در نهایت، اهمیت دادن به سرعت بارگذاری صفحه و استفاده از فرمت‌های فشرده برای تصاویر و محتوا، می‌تواند در بهبود تجربه کاربری و افزایش جایگاه در نتایج جستجو تأثیرگذار باشد. تفاوت اصلی بین سئوی محلی و سئوی معمولی در محدوده تمرکز آن‌ها است. متا تایتل یکی از مهم‌ترین عوامل سئو است که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو اهمیت دارد؛ زیرا ویترین کار شماست و در نگاه اول به چشم می‌آید. تایتل باید توصیفی، دقیق و شامل کلمه کلیدی اصلی باشد تا موتورهای جستجو محتوای صفحه را بهتر درک کنند. هنگان بهینه سازی محتوا، تعداد کاراکترهای تایتل را بهینه کنید و حداکثر به عدد 60 برسانید تا به طور کامل در نتایج جستجو مشاهده شود.

باید عباراتی را هدف قرار دهید که مردم به دنبال آن هستند و آن را در گوگل جستجو می کنند. برای بهینه سازی محتوا در سئو لازم است اقداماتی را انجام دهید و مراحلی را طی کنید تا پس از آن مطلب شما در نگاه کاربران و موتورهای جستجو جذابیت پیدا کرده و به رتبه های برتر راه پیدا کنید. تصور کنید که به امید جذب کلیک بیشتر و رساندن مشتریان به مرحله بعدی سفرشان روی بخش تولید محتوا کلی سرمایه گذاری کرده‌اید. اما چند ماه بعد از انتشار محتواها و بررسی تحلیل‌ها متوجه می‌شوید که به نتایج مورد نظرتان دست پیدا نکرده‌اید. اما به نظرتان کجای راه را اشتباهی رفته‌اید؟ اصولا در دنیای رقابتی امروز که تقریبا بیشتر کسب و کارها در حال انتشار محتواهای عالی هستند، صرفا تولید محتوا کافی نیست.

از ابزارهایی مانند Google Analytics برای بررسی معیارهای کلیدی مانند نرخ کلیک (CTR)، زمان ماندگاری در صفحه، نرخ تبدیل و ترافیک ارگانیک استفاده کنید. بهینه‌سازی محتوا فرآیندی است که طی آن  باید محتوا به روزرسانی شود و به ساده و جذاب‌ترین صورت برای مخاطبان هدف نوشته شود. فرآیند بهینه سازی محتوا شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، اضافه کردن متا و تگ های عنوان و لینک های مرتبط است. همچنین باید سرفصل ها را برای افزایش CTR و تصاویر بصری برای افزایش تعامل کاربر بهینه کنید. عنوان صفحه (H1) باید حاوی کلمه کلیدی اصلی شما باشد تا موتورهای جستجو بتوانند ساختار محتوای شما را به درستی شناسایی کنند.

این وظیفه شماست که چند سطر بنویسید که محتوای شما را توصیف کند و کاربران را ترغیب کند که روی آن کلیک کنند. متن alt را با توضیحات تصویر پر کنید و عنوانی را نیز اضافه کنید – هر دو با کلمات کلیدی موجود. در آخر، قبل از آپلود کردن، تمام تصاویر خود را فشرده کنید (حجم آن را کم کنید). با این کار اندازه پرونده‌های شما به حداقل می‌رسد و سرعت بارگذاری صفحات شما نیز بیشتر می‌شود. اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی به عنوان تنها وسیله بهینه سازی خود استفاده نمی‌کنید.

همچنین می‌توان استراتژی‌های آن‌ها برای لینک‌سازی و ساختار محتوا را تحلیل کنید تا از نقاط ضعف و قوت آن‌ها آگاه شوید. یکی از برجسته‌ترین مزایای بهینه‌سازی محتوا با هوش مصنوعی، سرعت و دقت بالای آن در تولید محتوا است. ابزارهای هوشمند می‌توانند وظایف تکراری مانند تحقیق کلمات کلیدی، تولید ایده‌های جدید و حتی نگارش بخش‌هایی از محتوا را به صورت خودکار انجام دهند. همچنین، این فناوری نقاط ضعف محتوا را شناسایی کرده و پیشنهادات مفیدی برای بهبود آن ارائه می‌دهد. هرچند که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین کامل نیروی انسانی شود، اما به عنوان ابزاری قدرتمند برای افزایش بهره‌وری و خلاقیت عمل می‌کند.

با این وجود، باید پس از گذشت مدتی باز هم محتوای خود را به زور کنید. بسته به این که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، فواصل آپدیت کردن متفاوت است. برای به روز کردن محتواها می‌توانید عناوین را تغییر دهید و سال یا ماه هماهنگ باشید. به طور کلی توصیه می‌شود سالی یک الی دوبار محتوای سایت را آپدیت کرده تا نتیجه بهتری کسب کنید. دیتا اینتری یا وارد کردن داده‌ها (Data Entry) در کسب‌وکارهای اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است. جابجا کردن حتی یک صفر در درج قیمت‌ محصولات می‌تواند شرکت‌تان را با خطر ورشکستگی مواجه کند.

اینجوری یک آرشیو ایده آماده دارید که هر وقت لازم شد بهش سر بزنید. اگر می‌خواید تولید سریع محتوا داشته باشید، باید همیشه آماده باشید. رتبه خود را در SERP بدست آورید و ترافیکی که ایجاد می‌کنید باعث تحریک جریان می‌شود. با داشتن محتوای رتبه بالا کافی، می‌توانید درآمد قابل توجهی داشته باشید، آن هم  با حداقل سرمایه گذاری مالی. نام ذخیره شده تصویر را به روز کنید تا موتورهای جستجوگر قادر به درک بهتر آن باشند. به جای بارگذاری عکسی با عنوان ‘DL78371.jpg از رایانه، به عنوان مثال از کلمه کلیدی خود (یعنی‘ your-key.jpg.jpg) در جای خود استفاده کنید.

محتوای منحصر به فرد به معنای ارائه اطلاعات یا دیدگاه‌هایی نوین و قابل تمایز است که در جایی دیگر یافت نمی‌شوند. این نوآوری می‌تواند از طریق ارائه داستان‌ها، تحلیل‌های تازه، یا حتی دیدگاه‌های شخصی، مخاطبان را به سمت محتوای شما جذب کند. محتوای منحصر به فرد نه تنها به تفاوت با رقبا کمک می‌کند بلکه نقش مهمی در افزایش اعتبار و ارتقاء تصویر برند دارد. موفقیت به تولید محتوای با کیفیت وابسته است که موتورهای جستجو می‌توانند آنها را بخوانند و رتبه بندی کنند. امیدوارم استراتژی‌های بهینه سازی محتوا که در اینجا در مورد آنها صحبت کردیم شما را قادر به انجام دقیقاً چنین کاری می‌کند.

با BuzzSumo می‌تونید بفهمید توی حوزه کاری خودتون مردم به چه موضوعاتی بیشتر علاقه دارن و چی بیشتر دیده میشه. اینطوری می‌تونید سریع‌تر تصمیم بگیرید که چه چیزی بنویسید که طرفدار بیشتری پیدا کنه. SEMrush هم می‌تونه با پیشنهاد دادن کلمات کلیدی و موضوعات داغ، بهتون کمک کنه که محتوای به‌روز و پرطرفدار تولید کنید. در کل، Quora مثل یک راهنما، با بی‌نهایت ایده بهتون کمک می‌کنه تا دقیقاً همون چیزی رو بنویسید که مخاطباتون بهش نیاز دارن. در نتیجه تولید سریع محتوا، مفید و جذاب بدون هدر دادن وقت خواهید داشت. مثلاً برای پست‌های وبلاگ، متن محصولات یا حتی محتوای بک‌لینک، یک چارچوب آماده داشته باشید.

این کار را انجام دهید، و کاربران و موتورهای جستجو خوشحال‌تر خواهند بود. در حال حاضر، موتورهای جستجو اگر شما خودتان ننویسید؛ به طور خودکار، توضیحات meta مطالب را ایجاد می‌کنند. آن‌ها یک عکس فوری از مقاله می‌گیرند و آن را تحت عنوان ارائه می‌دهند، که این بهتر از هیچ چیز ایست. اطمینان حاصل کنید که آنها را به عنوان بخشی از استراتژی بهینه سازی محتوای خود به کار می‌برید. اگر تلاش‌های اولیه شما نتایج خوبی به همراه نیاورد، اشکالی ندارد.

برای بهینه‌سازی محتوا هم مثل تولید محتواهای جدید باید استراتژی داشته باشید. بهینه‌سازی اگر به شکل درست انجام شود، می‌تواند تاثیرات مثبت بسیاری داشته باشد و حتی از ایجاد محتوای جدید هم نتیجه بهتری بگیرید. با مشاهده سایر مطالب و درک نیاز و دغدغه مخاطبان هدف، می‌توانید ارزش ایجاد کنید تا کاربری که محتوای شما را برای مطالعه انتخاب می‌کند، بتواند با دست‌پر خارج شود و نوشته کاملی را بخواند. پس بهتر است محتواها بازبینی شوند تا با کمتر شدن جستجوی مخاطبان، افت رتبه نداشته باشید و حتی به رتبه‌های بالاتر برسید. مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما شامل کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت مکانی (مانند رستوران ایتالیایی در تهران) هستند.

بهینه سازی محتوا و تجزیه و تحلیل داده‌ها را جدی بگیرید و یادتان باشد، تولید محتوا هرگز پایانی ندارد. اولین و مهم‌ترین گام در بهینه‌سازی محتوا، انتخاب کلمات کلیدی مرتبط و دقیق است. این کلمات باید با محتوای شما همخوانی داشته باشند و به طور مستقیم با نیازهای کاربران ارتباط برقرار کنند. استفاده از ابزارهای معتبر مانند Google Keyword Planner و Ahrefs می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین کلمات کلیدی را شناسایی کرده و رقابت‌پذیری آن‌ها را ارزیابی کنید. تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین مراحل در بهینه‌سازی محتوای سئو به‌شمار میره.

به عنوان مثال از یک وبلاگ نویس سفرکننده در مورد کلمه کلیدی “کارهایی که باید در کالیفرنیا انجام شود” الگو بگیرید. در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید و با آن مبالغ صرفه‌جویی شده می‌توانید در کمپین‌های گران قیمت PPC  سرمایه گذاری کنید و بازگشت سرمایه ROI عظیمی را شاهد می‌شوید. اما داشتن یک سایت سازگار با موبایل به چه معناست و از کجا شروع می کنید؟ این دقیقا به مفهوم سئو ... اگر می‌خواهید بالاترین شانس را برای رتبه‌بندی در گوگل داشته باشید چاره ای ندارید جز این که هدف جستجو را رعایت کنید. جذاب، چون ابزارهای جدید کارهای شگفت‌انگیزی انجام می‌دهند؛ ترسناک، چون شاید باعث شود برند شما کمتر دیده شود.

بهبود ساختار کمک می‌کند که موضوع را به بخش‌های کوچک‌تری تبدیل کنید و مخاطبی که مطلب را می‌خواند بهتر آن را متوجه شده و راحت‌تر به عمق مطلب هدایت شوند. ضمنا موتورهای جستجو متن‌های ساختاریافته را بهتر می‌فهمد و ربات‌های کرالر بخش‌های تقسیم‌شده را راحت‌تر بررسی می‌کنند. بهینه‌سازی محتوا فرآیندی است که به شما کمک می‌کند تا از حداکثر ظرفیت یک مطلب استفاده کنید و آن را به نتایج برتر گوگل برسانید و بیشترین بازدهی و جذب مخاطب را از طریق آن داشته باشید. در بهینه‌سازی، قرار نیست محتوای جدیدی تولید شود و تنها کافیست نقص‌هایی که از لحاظ سئویی، نگارشی و… وجود دارد را برطرف کنید یا به صورت کلی محتوا را بهبود دهید. بهینه‌سازی محتوا با هوش مصنوعی یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است که بهبود عملکرد وب‌سایت و افزایش درآمد شما را تضمین می‌کند.

اینا رو جمع کنید و ازشون برای تولید محتوای ارزشمند استفاده کنید. محتوایی که هم مخاطب رو راضی کنه، هم برندتون رو تو ذهنش نگه داره. شما می‌خواید چیزی به مشتری بدید که واقعاً به دردش بخوره، نه فقط یک مقاله سطحی که هیچ ارزش واقعی نداره. با استفاده از روش‌های هوشمندانه برای شناسایی نیازهای مشتری‌ها، محتوای کاربردی و ارزشمند بسازیم و مطمئن بشیم که محتوای تولیدی نه تنها مشتری رو جذب می‌کنه، بلکه در ذهنش هم باقی می‌مونه. با افزایش تعداد کاربران موبایل، بهینه‌سازی سایت برای موبایل امری حیاتی است. گوگل نیز سایت‌هایی که برای موبایل بهینه شده‌اند را ترجیح می‌دهد.

توضیحات متا نوعی اسنیپت است که محتوای صفحه وب نمایش داده شده در صفحه نتایج موتور جستجو را خلاصه می‌کند. اگرچه یکی از عوامل رتبه بندی محسوب نمی‌شود، بهینه سازی آن همیشه باارزش است. به هر حال، با داشتن توضیحات متای بهتر می‌توانید نسبت به وبسایت یک رقیب کلیک‌های بیشتری را جذب کنید. همچنین، محتواها بهتر ایندکس می‌شوند و در صفحه نتایج موتور جستجو رتبه بهتری را کسب می‌کنند. بهینه‌سازی تصاویرتصاویر به‌عنوان یکی از مؤثرترین عناصر بصری در محتوای سایت، تأثیر زیادی بر تجربه کاربری و رتبه‌بندی سایت دارند. بهینه‌سازی صحیح تصاویر می‌تواند سرعت بارگذاری سایت را بهبود بخشد و همچنین به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را بهتر شناسایی کنند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری